Újdonság a Volkswagenről
2020.03.06.

A Volkswagen bemutatta az új tisztán elektromos ID.4 kompakt SUV-t

ID.4. A Genfi Autószalon törlését követően webcast formájában kínált konkrét betekintést a Volkswagen első tisztán elektromos SUV-modelljére.
ID.4

Valósággá válik az ID.CROZZ 2 show-modell,
hivatalos neve: ID.4. A Genfi Autószalon törlését követően webcast
formájában kínált konkrét betekintést a Volkswagen első tisztán elektromos
SUV-modelljére. Az új ID.4 a tervek szerint még 2020-ban megérkezik, az ID.3 3
után így már az új moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira
épülő második modell számára ketyeg a visszaszámlálás. „Akárcsak az ID.3,
az ID.4 szintén szén-dioxid-semleges mérlegű járműként jelenik meg a
piacon” – jelentette be Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka ügyvezető
igazgatója (COO). „ID.4 modellünket Európában, Kínában és az Amerikai
Egyesült Államokban gyártjuk, illetve értékesítjük majd.”

A károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő SUV-modell kialakítása különösen
aerodinamikus. Ralf Brandstätter: „Kedvező aerodinamikája mérsékli az ID.4
légellenállását és hajtásváltozattól függően akár 500 kilométerre növeli hatótávját.”

Az ID.4 először hátsókerék-hajtással érkezik a piacra, amelyet elektromos
összkerékhajtású változat is követ majd. A mélyre, a karosszéria padlózatába
épített nagyfeszültségű akkumulátor alacsony, így menetdinamikai szempontból
optimális az autó tömegközéppontja, emellett kiegyensúlyozott tengelyterhelés-
eloszlásról gondoskodik. Mint minden MEB-modell, kompakt elektromos
hajtástechnikájának köszönhetően az ID.4 is különösen tágas utastérrel szolgál. A
nulla károsanyag-kibocsátású SUV-modell vezetőterét letisztult felépítés és
következetes digitalizáció jellemzi, kezelése pedig messzemenőkig az
érintőfelületeken, valamint az intelligens és intuitív hangvezérlésen keresztül zajlik.

Az ID.4 és az ID.3 egyaránt jelentős mérföldkő a Volkswagen számára azon az
úton, amely – a párizsi klímavédelmi célkitűzésekkel összhangban – a márka 2050-
ig megvalósítandó teljes szén-dioxid-semlegessége felé vezet. A Volkswagen-
paletta szén-dioxid-kibocsátását a tervek szerint már 2025-re harmadával kell
csökkenteni. A Volkswagen jelenleg egymilliárd eurót invesztál kínálata
elektromossá alakításába, illetve hibridmodelljei számának növelésébe, ugyanis a
volumenmodellekben – mint például a nagysikerű Golf – alkalmazva, amint az
elektromos hajtásrendszerek, úgy az új mild- és hálózatról tölthető (Plug-in Hybrid)
hibridhajtások is nagymértékben hozzájárulnak a jövőben a flottaemisszió
csökkentéséhez.

Ezért nem csupán az ID. modellek álltak a webcast középpontjában, hanem az új,
hibrid hajtású Volkswagenek is. Ezek közé tartozik az új Touareg R 4 is, amellyel
mostantól már a legerősebb Volkswagen hajtásáról is gazdaságos, hálózatról
tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszer gondoskodik. A 100 kW (136 LE)
teljesítményű elektromos motor és a 250 kilowattos (340 LE) V6-os, turbófeltöltésű
benzines erőforrás (TSI) együttese 340 kW (462 LE) rendszerteljesítményt
produkál. A tisztán elektromos üzemmódjában (E-Mode) akár 140 kilométer/órás
sebességre is gyorsítható Touareg R akkumulátorának kapacitását úgy méretezték,
hogy az újdonság károsanyag-kibocsátás nélkül tehesse meg a munkahelyi ingázók
többségének átlagos napi futásteljesítményét.

Ugyanez érvényes az új Golf GTE 5 modellre: az elsősorban a
menetteljesítményekre összpontosító, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid)
hajtásrendszerét 85 kW (115 LE) teljesítményű elektromos gép és egy 110
kilowattos (150 LE), négyhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor (TSI) alkotja,
amelyek együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt bocsátanak a vezető
rendelkezésére. Az új Golf GTE tisztán elektromos hajtással akár 130
kilométer/órás tempóban is közlekedhet. További különlegességként mutatja be a
Volkswagen új Golf GTD 6 modelljét, amely innovatív Twindosing-technikájának
köszönhetően jelentősen mérsékli elődjéhez képest a nitrogén-oxidok kibocsátását.
Nemkülönben az immár több mint 2,3 millió példányban készült Golf GTI 7 nyolcadik
generációja, amelynek legújabb változatát 2,0 literes, 180 kW (245 LE)
teljesítményű, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű motor hajtja. A
maximális forgatónyomaték ez esetben 370 newtonméter. A négyhengeres
erőforrás alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik,
extrafelszerelésként pedig az új GTI hétfokozatú kettős tengelykapcsolós
sebességváltóval (DSG) is rendelhető.

1 ID.4: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
2 ID.CROZZ: Tanulmány
3 ID.3: Ez a modell Európában még nem kapható kereskedelmi forgalomban.
4 Touareg R: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
5 Golf GTE: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
6 Golf GTD: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
7 Golf GTI: Ez a modell szériaközeli tanulmány.