Elektromos? Hibrid? Enyhe hibrid? Segítség, melyiket válasszam?
BEV, mHEV, HEV és PHEV. Lassan elveszünk a három betűs rövidítések tengerében. A vezess.hu cikke segít eligazodni a hibrid meghajtások típusai között.
Vezess.hu: Jó-jó, hibrid, de melyik mire való? Bogozzuk ki a rövidítéseket!
A Volkswagen minden élethelyzetre kínál megoldást.
Plug-in-Hybrid (eHybrid)
A plug-in-hibrid meghajtás az elektromos és a benzinmotor tökéletes kombinációjaként a két rendszer előnyeit egyesíti.
A meghajtás egy takarékos 1,4 literes TSI motorból, egy elektromotorral rendelkező hibrid modulból, egy 6 fokozatú, kettős tengelykapcsolós váltóból (DSG), valamint egy lítiumion-akkumulátorból áll.
GTE
A plug-in hibrid meghajtásával a GTE az elektromobilitást egy GTI dinamikájával és felszereltségével kapcsolja össze.
Ezzel nem csak erőteljes motorerőt képvisel az utakon, hanem gazdaságos is.
eTSI (mild, vagy enyhe hibrid technológia)
Mild hibrid meghajtásainkban egy 1,5 literes TSI motor rejlik, amely egy 48V feszültségű elektromos rendszerhez és egy hétsebességes, kettős tengelykapcsolós váltóhoz (DSG) csatlakozik.
Ami ebben különleges: a benzinmotor teljesítményét egy 48V-os szíjmeghajtású indítógenerátor és egy 48V-os lítiumion-akkumulátor segíti. Ennek köszönhetően az eTSI modellek a belső égésű motor működtetése nélkül is képesek haladni.
A 48 voltos rendszer ezen túlmenően a fékezésekből eredő energiát is eltárolja (rekuperáció). A fent említett két megoldás az eTSI motorokat jelentősen takarékosabbá teszi a szokványos TSI motorokhoz képest.
Az Ön számára ez a következőt jelenti: a klímatudatos elektromobilitás élvezete a mindennapokban anélkül, hogy le kellene mondania a belső égésű motor által nyújtott teljesítményről.
Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról!