Mobilnak maradni a Volkswagennel
2021.09.06.

8 menő VW koncepcióautó

Az évek során a Volkswagen számos prototípust mutatott be, melyek ablakot nyitottak az autódizájn, a technológia és a teljesítmény jövőjére. Ezek az álomgépek gyakran egy ötlet, egy látomás vagy egy új dizájnnyelv tesztelésére készültek, melyek egy nap akár az utakat is meghódíthatják.
8 Volkswagen koncepcióautó

Néhány ezek közül az úttörő járművek közül végül a márka modellpalettáján kötött ki – mint az ID. CROZZ-ból született, új ID.4 –, de a legtöbbet csak egyetlen egyszer, autókiállításokon láthatta a nagyközönség.

Mi lehet az oka az ilyen különös ötletek létrejöttének? Mindegyik egyedi látomás a jövőről, mely látomások közül van, ami később valódi termékké válik. A koncepciójárműveken keresztül a Volkswagen kitolja a lehetőségei határait, egyúttal megmutatja ügyfeleinek és részvényeseinek, hogy mi jöhet legközelebb.

Íme 8 ezekből az érdekes és a jövőt befolyásoló modellekből!

Image

Italdesign Machimoto

Az inkább szórakoztató tesztautónak, mint közúti járműnek nevezhető, 1986-os Italdesign Machimoto egy motorkerékpár, egy kabrió és egy családi autó keveréke volt. A Golf GTI 16V alapjaira épülő, nyitott roadster rugalmas ülésrendszerrel büszkélkedhetett hat vagy 9 utas számára, motorkerékpár stílusú nyergekkel. 

Az autó kormányzását egy motor stílusúból hagyományos autókormánnyá alakítható szerkezettel oldották meg. Az utasoknak bukósisakot kellett viselnie a prototípusban, melyet a Golf GTI 4-hengeres motorja hajtott, durván 139 lóerővel. Bár sorozatgyártásba soha nem került, a Machimoto koncepció több olasz filmben felbukkant.

Scooter

A városi használatra tervezett, 1986-os VW Scooter egy fürge, háromkerekű, elsőkerékhajtású autó volt orrmotorral és kétajtós kupé kasztnival. A prototípust, melyet sirályszárnyas ajtókkal láttak el, a ’80-as évek bátor stílusa inspirálta. A mindössze 635 kg-ot a 40 lóerős motor egy 4-sebességes, manuális váltón keresztül mozgatta. A Scooter nem az utolsó „robogó” koncepció volt a Volkswagentől: a 2019-es Genfi Autószalonon mutatott be egy kétkerekű robogó párost, a zéró emisszió koncepció és a városi „mikromobilitás” jegyében.

Image

Futura

Image

A futurisztikus, sirályszárnyas minifurgont, a Volkswagen Futura-t 1989-ben leplezték le az IRVW (Integrated Research Volkswagen, azaz Volkswagen Integrált Kutatás) részeként, a korát messze megelőző innovatív technológiák garmadájával. Olyan úttörő jellemzőkkel és funkciókkal rendelkezett – többek között távolságérzékelővel, parkoló- és fékasszisztenssel, navigációs rendszerrel, fedélzeti számítógéppel és elektromos parkolófékkel – melyek rögtön kiváltották a nagyközönség elismerését. A Futura jövőbemutató ajtói nem kifelé, hanem felfelé nyíltak, így biztosítva a könnyű beszállást az első és a hátsó üléssorra is. Az autót 82 LE-s motorral, párologtatós hűtőrendszerrel és mechanikus feltöltővel látták el. Bár soha nem dobták piacra, eredeti dizájnjának egyes elemei újra megjelentek a 2019-es Frankfurti Autószalonon bemutatott ID.3-on.

Image

W12 Nardo 

A Volkswagennél egyedülálló szupersportautót, a W12 Nardo-t egy új típusú, W elrendezésű motor tesztelésére hozták létre – mely végül számos rekordot megdöntött. Az először 1997-ben, W12 néven bemutatott, majd 2001-ben újra bevezetett Nardo az azonos elnevezésű, híres olasz tesztpályáról kapta a nevét. Egy olasz dizájncsapatot bíztak meg azzal, hogy tervezzenek autót a VW Syncro 4WD összkerékhajtási rendszere és a W-elrendezésű, 12 hengeres motor köré – ilyet még senki nem csinált azelőtt.

Az 1200 kg-os járgány 0-100 km/h-s gyorsulása mindössze 3,5 másodperc volt a 600 LE-s W12-essel. 2002 februárjában a W12 Nardo prototípus rekordot döntött a folyamatos, 24 órás vezetés alatt megtett 7.900 km-rel. A W12c Nardo soha nem jutott el a gyártósorig, viszont segített a Volkswagennek egy új típusú motor megalkotásában, melyet később a Passatba, több európai VW modellbe és nem utolsósorban a Bugatti Veyronba is beépítettek.

Magellan 

A szabadtéri tevékenységek rajongóinak tervezett Magellan részben autó, részben SUV, részben teherautó volt. A spanyolországi Volkswagen Design Center által 2002-ben létrehozott Magellan koncepciót csaknem egyszerre mutatták be az első Touareggel. Az összkerekes jármű 19”-os kerekeken gördült, légrugózással kiegészítve. Hatalmas utastere a 2+2+2, egysínes üléselrendezéssel 6 utast szállíthatott kényelmesen. A nagy felfedezők szellemében elnevezett, masszív, egyedülálló csodabogarat “G.P.S. to Go” kivehető navigációs rendszerrel látták el, melyet kerékpározás vagy túrázás közben is lehetett használni.

Image
Image

EcoRacer 

A 2005-os, pehelykönnyű EcoRacer dízel sportautó koncepcióként több formát kipipált – kupé, kabrió és speedster – arra törekedve, hogy a valaha volt leggazdaságosabb sportautó legyen. A 2005-ös Tokiói Autószalonon debütáló, egyedi megjelenésű EcoRacer szénszálas karosszériájában középre került az erős dízelmotor, mely 136 lóerejével 6,3 másodperc alatt gyorsult 100 km/h-ra és 229 km/h-s sebességre volt képes. 

Az EcoRacer legkülönösebb jellemzője mégis a teteje volt: a vezető a keménytető eltávolításával előbb kabrióvá, majd a szélvédő és a tetőkeret eltüntetésével speedsterré alakíthatta a kupét. Az EcoRacerrel a Volskwagen célja egy olyan kísérleti jármű létrehozása volt, mely egy, stílusos „tető” alá hozza gazdaságosság és a teljesítmény koncepcióját.

XL Sport

Image

A környezettudatos XL1 rajongóinak szánt, 2014-es XL Sport egy hipergazdaságos szupersportautó volt, kifejezetten a sebességre tervezve. A világ legerősebb 2-hengeres motorjával hajtott, kétüléses kupé 5,7 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra. Szárnyas ajtaját a csúcskategóriás sportautóktól kölcsönözte, melyet két felfüggesztéssel láttak el, így felfelé és előrefelé is nyitható volt. Az XL Sport jellegzetes műszerfala a motorsportban fontos egyéni köridőket és olajnyomást is megjelenítette.

Atlas Tanoak 

Évekig történő célozgatások után, hogy a VW megjelenik egy pickuppal az amerikai piacon, a masszív Atlas Tanoak végül 2018 márciusában mutatkozott be a New Yorki Nemzeközi Autószalonon. A közepes méretű, duplakabinos pickupot egy hatékony V6-os benzinmotor mozgatta és a világ első pickupja volt, ami a mindenütt jelen lévő moduláris keresztmotoros padlólemezre épült.

Image

A Kalifornia partjain őshonos örökzöld után elnevezett autó 276 lóerős, 360 Nm-es motorja 8-sebességes automata váltóval és 4MOTION összkerékhajtással párosult. Egy megnövelt tengelytávú Atlas SUV-t használtak alapul, melyre egy annál hosszabb, 5 személyes karosszéria került.

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról!