1. Hírek
  2. Az ARVW, a valaha volt legáramvonalasabb Volkswagen
Innováció

Az ARVW, a valaha volt legáramvonalasabb Volkswagen

Az aerodinamika kulcsfontosságú minden modern jármű esetében. Minél kisebb ellenállást fejt ki egy autóra a levegő mozgás közben, annál kevesebb energiát használ fel és annál csendesebb lesz.

Az ARVW Open Corner

Az évek alatt az autógyártók olyan extrém autóformákkal kísérleteztek, melyekkel demonstrálhatták az összefüggést az ellenállás és a teljesítmény között. Kevés radikálisabb megoldás született, mint az 1980-as Aerodynamic Research Volkswagen (Volkswagen Aerodinamikai Kutatás), egy együléses nyíl, mely máig a valaha épített legaerodinamikusabb jármű VW emblémával.

Image

Az 1970-es évek olajválságára adott válaszként az ARVW azt hivatott megmutatni, hogy az áramvonalas forma és a könnyűszerkezetes építés hogyan eredményezhet impresszív sebességet akár mindennapi teljesítményből is. Az első kihívást az jelentette, hogy hogyan préseljenek egy vezetőt, egy hajtásláncot és négy kereket a lehető legkisebb homlokfelülettel rendelkező autótestbe. A mindössze 84 cm magas és 110 cm széles ARVW formája kizárólag az aerodinamikai célokat szolgálta, rejtett kerekeitől a sima alvázon keresztül a nagy sebességű stabilitást biztosító, állítható uszonyokig.

Az ARVW üvegszálas és karbon karosszériáját alumínium vázra húzták fel. A 177 LE-s teljesítményt egy 2,4 literes, turbófeltöltéses, soros 6-hengeres motor biztosította, melyet közvetlenül a sofőr mögött helyeztek el, és amely láncmeghajtáson keresztül adta át erejét a hátsó kerekeknek. Egy víztartályból a turbófeltöltő bemenetébe fecskendezett vízzel a motornak kevesebb hűtőventillátorra volt szüksége, emellett a fő hűtőventillátort az orrban helyezték el, így a levegő akadály nélkül áramolhatott a hűtőig, majd az autó tetején vissza a szabadba.

Image
Image

Az eredmény egy 0,15-ös légellenállási együtthatóval rendelkező jármű lett, ami messze alacsonyabb bármilyen sorozatgyártású autóénal. 1980 októberében a Volkswagen mérnökeiből és egy top autóversenyzőből álló csapat az olasz Nardo tesztpályán mutatta meg, mire képes az ARVW. Rögtön az első órában az ARVW 356 km/h-s sebességet futott. A végső csúcssebesség 362 km/h lett, mellyel két sebességi világrekordot is felállított.

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.