3.0 szoftvergeneráció az ID. családnak
A vezetés új szintje: a 3.0 szoftvergenerációval a Volkswagen számos új funkcióval egészíti ki a teljesen elektromos ID. modelleket, javítva a felhasználói élményt és optimalizálva a töltési kapacitást.

A "gyűjtött adatok" és a vezetőtámogató rendszerek legújabb generációjának felhasználásával a Volkswagen is megteszi a következő lépést az automatizált vezetés felé. Az ACCELERATE stratégia részeként a Volkswagen előretör a szoftver-orientált mobilitás-szolgáltatóvá való átalakulásában – így a szoftverintegráció és a távoli frissítések szakértőjévé válik. Az ID. család ebben úttörő szerepet tölt be. Az új autókat vásárlók azonnal hasznot húznak az új szoftverből. A már leszállított autók tulajdonosai számára a Volkswagen számos optimalizálási lehetőséget kínál majd az ID. szoftver 3.0 ingyenes, vezeték nélküli frissítésével a második negyedévtől.
„Az új ID. 3.0 szoftverfrissítés a teljes ID. palettának szól: termékeinket a funkcionalitás új szintjére emeljük, mert gyorsabban dolgozunk, fejlettebb a vezeték nélküli csatlakoztatásunk és ügyfélközpontúbbak vagyunk” – mondja Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja. „Ismét teljesítjük a célt, hogy minden osztályban kiváló minőségű technológiákat és innovációkat kínáljunk.”
Intelligens vezetőtámogató rendszerek, köztük a „raj-intelligenciával bővített Travel Assist”. A „raj-intelligenciával bővített Travel Assist” automatikusan a sáv közepén tartja a járművet. Alkalmazkodik a felhasználó vezetési stílusához és képes közelebb haladni a sáv bal vagy jobb széléhez ahelyett, hogy pontosan középen haladna. Ezenkívül képes fenntartani a távolságot az elöl haladó járműtől és betartani az előre beállított sebességhatárt. A rendszer prediktív tempomattal és kanyarodási asszisztenssel rendelkezik. A jármű sebessége a helyi sebességkorlátozásokhoz és az utak elrendezéséhez (sarok, körforgalom stb.) igazítható.
Újdonság a Volkswagennél: a két hátsó radarral és ultrahanggal a „raj-intelligenciával bővített Travel Assist” szemmel tudja tartani a környező forgalmat, és 90 km/h-s vagy magasabb sebességnél az autópályán aktívan támogatja a sávváltást is, ha szükséges. Ha aktiválva van a funkció, a sávváltást irányjelzéssel lehet kezdeményezni és végrehajtani. Ennek előfeltétele, hogy az érzékelők ne észleljenek semmilyen tárgyat az autó környezetében és a kapacitív kormánykerék érzékelje a vezető kezeit. A jármű ezután átkormányozza magát a kívánt sávba. A sofőr bármikor beavatkozhat és átveheti az irányítást a manőver felett.

Ha elérhetőek más Volkswagenek anonim "gyűjtött adatai", az új „Travel Assist” olyan utakon is támogatást tud nyújtani, ahol csak egy sávjelzés látható. A jármű egyszerűen beáll az észlelt sávhatárhoz, hogy a sávban maradjon, például a központi sávjelzés nélküli országutakon. A "gyűjtött adatok" tovább növelik a „Travel Assist” elérhetőségét, illetve fokozzák az ügyfél kényelmét és támogatását.
„Park Assist Plus”. A „Park Assist Plus” intelligens asszisztens parkolóhelyet keres annak aktiválása után a parkolási menüben (alkalmas párhuzamos parkolóhelyek esetén 40 km/h sebességig, merőleges parkolóhelyek esetén 20 km/h sebességig) és végrehajtja a megfelelő parkolási manővert. Igény esetén az asszisztens a környezeti szenzorok segítségével autonóm módon parkolhat, és teljes mértékben átveheti az autó irányítását, beleértve a kormányzást, a gyorsítást, a fékezést és a sebességváltást. Ehhez a vezető megáll a kiválasztott parkolóhelyen, behúzza a féket, és a parkolás menü start gombjával aktiválja a parkolási folyamatot. A „Park Assist Plus” a már megkezdett parkolási manőverekhez is segítséget tud nyújtani a folyamat befejezésével. Párhuzamos parkolóhelyekről akár ki is áll.

„Park Assist Plus memória funkcióval”. Egy másik kényelmes új funkció az ID. modelleknél az opcionális „Park Assist Plus memóriafunkcióval”. Ezzel az innovatív vezetőtámogató rendszerrel a jármű akár öt különböző parkolási manőverre is megtanítható. A memória funkció megjegyzi a parkolási manővereket 40 km/h alatti sebességnél, akár 50 méteres megtett távolsággal, például parkolóban vagy garázsban való parkoláshoz. A sofőrnek csak egyszer kell leparkolnia, és el kell mentenie a parkolási manővert. A jármű ezután önállóan megismételheti a megtanult parkolási manővert, a sofőrnek csak figyelnie kell a folyamatot.
Új megjelenítési módok. Az ID. 3.0 szoftver emellett rengeteg újítást hoz a kijelzőkre és az infotainment rendszerbe is. Az opcionális „kiterjesztett valóságú head-up display”, amely a fontos információkat egyenesen a szélvédő látóterébe vetíti, most további módokkal bővült a nagy távolságú zónában: az opcionális „Travel Assist” sávváltás asszisztens mellett olyan új szimbólumokat is megjelenít, mint a körforgalmak és az úti cél távolságára vonatkozó információk. A kanyarodást jelző nyilak most sokkal jobban integrálódnak a környezetbe. Az ID. műszerfalán az úticélig hátralévő távolságon kívül a töltöttségi állapot (SOC) is megjelenik százalékban, a töltöttségi szintet mutató akkumulátor ikon mellett. „Az ID. Vezetők Klubján (ID. Drivers Club) keresztül szoros kapcsolatban vagyunk ügyfeleinkkel – például sokan kérték a százalék információt, ezért megvalósítottuk azt” – mondja Silke Bagschik, az ID. Digitális Projekt üzletág vezetője és az e-Mobility sorozat értékesítési és marketing vezetője.

A frissített szoftver az opcionális navigáción is javított. Mostantól a rendszer korlátain belül pontosan a sávban tartja a járművet, ami lehetővé teszi, hogy az autópálya csomópontjainál és lehajtóinál időben javasolja a sávváltást. A sávváltási javaslat vonatkozó jelzése is megjelenik az ID. Light-on – a szélvédő alatti fénysávon. Új funkcióként mostantól a helyi veszélyekre vonatkozó figyelmeztetések is megjelennek. Ez a szolgáltatás a Volkswagen Car2X technológiáján alapul: az autók a WLANp rádiószabványon keresztül közvetlenül és lokálisan csatlakoznak egymáshoz. Ez lehetővé teszi számukra, hogy valós időben értesítsék egymást a kritikus forgalmi helyzetekről, a meghibásodott járművektől a mentőkig.
Optimalizált hangvezérlés. A hangvezérlés úttörő technológiát használ, és annak tudását prémium szintre emeli. Sokkal gyorsabban és pontosabban ismeri fel a hangutasításokat, növelve ezzel a felhasználóbarátságot és a vezetési kényelmet. Természetes nyelvezete intelligens beszélgetőpartnerré teszi az autót. Az ügyfél elindítja a hangvezérlést a kormánykerék megérintésével vagy a „Hello ID.” kimondásával. A rendszer néhány másodpercen belül válaszol. Ráadásul a javított hangvezérlés felismerési pontossága immár 95 százalék körül van. A digitális mikrofonokkal ellátott rendszer azt is felismeri, hogy a vezető vagy az első utas beszél-e, és ennek megfelelően követi az utasításokat, például ha kétzónás klímaberendezésről van szó.

A hangvezérlés megérti az általános szófordulatokat és a társalgási stílusban feltett kérdéseket és kifejezéseket („Hol van a legközelebbi japán étterem Budapesten?” vagy „Túl melegem van”), kérdéseket tesz fel, ahol szükséges, és lehetővé teszi a félbeszakítást is. A rendszer kétféleképpen válaszol – online a felhőből és offline az autóban tárolt információk alapján. Az online folyamat különösen magas felismerési arányt és találati arányt biztosít, még akkor is, ha speciális úti célokat keres. A hangvezérlés egyelőre a német piacon elérhető ID. modellekben található meg, feltéve, hogy a We Connect Plus szolgáltatás aktiválva van.
A 77 kWh-s akkumulátor töltése maximum 135 kW-tal. Az ID. 3.0 szoftver a töltés terén is jelentős előnyökkel jár. A 77 kWh-s akkumulátorral szerelt modellek ezentúl 125 kW helyett maximum 135 kW sebességgel képesek tölteni a kompatibilis egyenáramú töltőállomásokon. Az akkumulátor hőkezelésének javítása még hatékonyabbá teszi az utazást és növelheti a hatótávot, különösen hideg időben. Azok az ügyfelek, akik kímélni szeretnék az akkumulátorukat, aktiválhatják az új Akkumulátorkezelő (Battery Care) módot, amely 80 százalékra korlátozza az akkumulátor töltöttségi szintjét.
Intelligens e-útvonaltervező. A töltés menü, amely mostantól az ID. modellek nagyméretű érintőkijelzőjének első képernyőképén jelenik, meg informatívabb és áttekinthetőbb felépítésű. Nagy távolságok esetén a navigációs rendszer online útvonalkalkulátora okos, több megállóból álló útvonalat hoz létre, amellyel a lehető leggyorsabban eljuthat úticéljához. Figyelembe veszi a forgalmi és útvonaladatokat valamint a végcélhoz és a köztes úticélhoz érkezéskor kívánt akku töltöttségi szintet. A töltési megállások dinamikus kiértékelése a töltőállomások teljesítményén alapul. Ennek eredményeként az útvonaltervezés két rövid, nagy teljesítményű töltési folyamatot javasolhat egyetlen hosszú, kis teljesítményű folyamat helyett.

A digitális felhasználói élmény a Volkswagen alapkompetenciájává válik. Az autók digitalizálásának növekedésével új kapcsolódási felületek jelennek meg az ügyfelekkel a járművön belül és kívül egyaránt. Az ACCELERATE stratégiájával a Volkswagen számos folyamatot még jobban összehangolt az ügyfelek igényeivel – az autók korai fejlesztési szakaszától a digitális szolgáltatásokig és a szervizek látogatásáig. Az ügyfelek igényeit és visszajelzéseit még erőteljesebben be kell építeni a jármű- és szolgáltatásfejlesztés minden szakaszába a teljes életciklus során. Ezáltal a szoftverek integrálása a járműbe és a digitális felhasználói élmény a Volkswagen alapvető kompetenciáivá válnak.
Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!