Az ID.3 sikerrel vette a német ADAC 100 000 km-es tesztjét
A német ADAC, Európa legnagyobb autóipari szövetsége kedvező jelentést adott az ID.3-ról. A Landsberg am Lechben található Teszt- és Technológiai Központ mérnökei már több mint 100 000 kilométert tettek meg a modellel. A legfontosabb megállapítás: a nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása továbbra is 93 százalék.
Egy 77 kWh nettó akkumulátor energiatartalommal rendelkező ID.3 Pro S-t teszteltek, amelynél a Volkswagen, akárcsak az összes többi ID. modellnél, garantálja, hogy az akkumulátor nyolc év üzemelés vagy 160 000 kilométer vezetés után is az eredeti nettó kapacitásának legalább 70 százalékával rendelkezik.
Az ADAC tesztelők nem kímélték az akkumulátort. A 100 000 kilométeres határ minél gyorsabb elérése érdekében az ID.3-at gyakran 100 százalékra töltötték az egyenáramú gyorstöltő állomásokon. Ráadásul az ajánlástól eltérően a jármű általában 100 százalékos töltöttségi szint mellett, esetenként több napig is készen állt a következő tesztelésre a töltőállomáson.
A tartóssági teszt az első a maga nemében az ID. család tagjai esetében. A tesztvezetések között az ID.3-at többször is ellenőrizték a Landsberg am Lech Teszt- és Műszaki Központ mérnökei. Az ADAC nyolc fő kritériumot és több mint 300 alkritériumot vizsgál – a technológiától és a biztonságtól a kezelésig, a könnyű kezelhetőségig és a környezeti hatásokig.
Az ADAC egyértelmű ajánlást tesz az ügyfelek számára: a szoftverfrissítéseket mindig telepíteni kell. A tartós teszt során az ID.3 több szoftverfrissítést is kapott, a különféle hibajavítások mellett a frissítések többek között a töltési teljesítmény 170 kW-ig történő növekedését is magukkal hozták. A frissítések pozitív hatással voltak a fogyasztásra és így a hatótávolságra is. Az új szoftver különösen rövid távolságokon és 0 és 5°C közötti téli hőmérsékleten javította jelentősen az energiafogyasztást.
Az ADAC tesztelői is dicsérik az intelligens Electric Vehicle Route Planner-t, amelyet az ID.3 is megkapott a frissítéssel. Hosszabb útvonalon a töltőállomásokat úgy tervezi meg, hogy a lehető leggyorsabban elérje a célt. A rendszer az akkumulátor töltöttségi állapota mellett az aktuális forgalmi helyzetet és az előrejelzéseket is figyelembe veszi. A töltési megállók dinamikus kiértékelése az oszlopok teljesítményén alapul. Ennek eredményeként az útvonaltervezés két rövid, nagy teljesítményű töltési megállót javasolhat egyetlen hosszú, alacsony teljesítményű töltési megálló helyett.
Minden további információ és tesztadat ide kattintva található meg.
Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!