1. Hírek
  2. Példátlan összefogás
Aktuális autószalon-információk

Példátlan összefogás

Lukácsné Tamás Katalin: a nehéz helyzetben példátlan összefogást tanúsított mindenki

Példátlan összefogás Open Corner

A 2020 elején elszabadult világméretű koronavírus-járvány hazánkat sem kerülte el, melynek súlyos hatása tetten érhető a dinamikusan növekvő fertőzöttek és elhunytak számában, de a gazdaságot sem kíméli a rendkívüli helyzet. Napjainkra már a járvány harmadik hulláma is elérte Magyarországot.

A veszélyhelyzetben a kormány a koronavírus elleni védekezésre és a gazdaság működőképességének fenntartására koncentrál, melynek egyik eszköze a munkahelyvédelmi bértámogatás.

 

Régiónkban az elmúlt egy évben számos vállalkozásnak nyújtott átmenti mentőövet a kormány a munkavállalók további foglalkoztatását segítő állami bértámogatással. Az 1982 óta működő váci Lukács és Tamás Kft. – 1996 óta Volkswagen márkakereskedés és szerviz – tavaly 7,3 millió forint támogatást igazoló okiratot vehetett át Palkovics László innovációs és technológia minisztertől, amely 34 munkatársa további foglalkoztatását biztosította.

 

  • Hogyan sikerült sáfárkodni az állami támogatással – kérdeztük Lukácsné Tamás Katalin tulajdonos-ügyvezető igazgatót.
    Az állami támogatást cégünk munkatársai kapták, így úgy gondolom, hogy erről a kollégákat kell kérdezni, de biztosan állíthatom, hogy mindenki nagyon örült, hiszen a kötelezően csökkentett munkaidő ellenére teljes értékű fizetést vihettek haza. A Lukács és Tamás Kft részéről is sikeres volt, hiszen teljes mértékben ki tudtuk használni a maximális támogatási időtartamot.
  • Milyen hatással volt a munkavállalókra és a vállalkozás működésére az állami támogatás?
    Megnyugtató volt mindenki számára. A kollegák kaptak egy biztonságot, hiszen, ha valaki ők nem tehettek arról, hogy a cég működése korlátok közé került, ezáltal nehezebb helyzetbe is. Ez a támogatás megerősítette őket abban, hogy a cég, ahol dolgoznak mindent meg tesz értük azért, hogy a megváltozott munkakörülményeket, a változásokat enyhítse.

  • A tények azt bizonyítják, hogy a koronavírus-járvány harmadik hulláma minden korábbinál nagyobb kihívás elé állít kis- és nagy vállalkozást egyaránt. Ön szerint hogyan lehet túlélni a fizetőképes kereslettel küzdő időszakot?
    Tulajdonosként, vezetőként mit tud tenni a munkatársak további foglalkoztatása, a vállalkozás mindennapi eredményes működtetése, és jövője érdekében.
    Ebben a vírushelyzetben nemcsak a fizetőképes kereslet okoz nehézséget, hanem a megváltozott fogyasztói szokások is befolyásolják működésünket. Gondolok itt arra, hogy a tavalyi évben elmaradtak a családi kirándulások, akár a tengerre, akár a környék turisztikai látnivalóinak megtekintésére vonatkozóan. Idén nem voltak téli sítúrák, kevesebb a futott km az autókban. A nagycégek előtérbe helyezték az otthoni home office rendszert, így eltűntek a kereskedelmi ügynökök.

    Túlélni úgy lehet, hogy még inkább odafigyelünk az ügyfeleink igényeire. Törekszünk arra, hogy elébe menjünk a feladatoknak. Többletszolgáltatásokat kínálunk a partnereinknek, mint például az ózonos fertőtlenítés, hozom-viszem szolgáltatás, új autó otthoni átadása stb.

    Komoly kihívást jelentett az idei február is, mivel nálunk is felütötte a fejét a vírus. Munkatársaink sorra betegedtek meg. Mit tud ilyenkor tenni a vezető? A legnehezebb az, hogy felelősségteljesen cselekedjünk. „Jusson is és maradjon is” – elvét követve. A még dolgozni bíró egészséges munkatársainkat leteszteltük. A legkockázatosabb kollegákat szabadságra küldtük, hogy védjük őket. Így egy maroknyi küzdő munkatárssal felvértezve vártuk az ügyfeleket. Munkatársaink és ügyfeleink is tolerálták az első napok nehézségeit. Ebben a nehéz helyzetben kaptuk vissza a kollegáktól a hozzáállásukban a köszönetet, a megbecsülést, amit eddig mi tettünk értük. Most ők viszonozták. Példátlan összefogást tanúsított mindenki, az összes munkaterületen.

    Az eredményes működés biztosításához továbbra is szívvel- lélekkel együtt küzdve a munkatársakkal, a további lehetőségek felkutatásán dolgozunk. Hosszú távon bízunk benne, hogy minden kollegát meg tudunk őrizni és mindenkit tovább tudunk foglalkoztatni.

    Cégünk küldetése az, hogy a szlogenje szerint tudjon működni, és az itt dolgozó munkatársak is képviseljék ezen értékeket. Célunk, hogy a bennünket választó ügyfeleknek és partnereknek is át tudjuk adni, e három kifejezés az „ÉRTÉK, REND, SZERETET” szlogenünk jelentését.

    Sok mindenről lehetne még beszélni, hiszen cégünk igen régóta képviselteti magát a szakma színpadán, amit a legjobban az bizonyít, hogy a harmadik generáció került a cégvezetésbe.

    Sőt, ami még különlegessé teszi cégünket, hogy az első ügyfeleink gyerekei is bennünket választanak, így a generációváltást megtapasztalhatjuk az ügyfeleink között is.

    Köszönöm a beszélgetést. Kívánom, hogy ez a példaértékű összefogás jellemezze tevékenységüket a jövőben is.
    V. I. (Dunakanyar Régió)

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.