1. Hírek
  2. A Volkswagen tippjei a biztonságos téli közlekedéshez
Biztonság

A Volkswagen tippjei a biztonságos téli közlekedéshez

Két, a téli szezonra vonatkozó javaslatokat bemutató YouTube videóval és 5 további tippel készültünk autója megfelelő felkészítéséhez a téli időszakra.

Tippek a biztonságos téli közlekedéshez Open Corner

Amikor újra eljön a tél, leporoljuk az aranyszabályokat és a tippeket, amik a jégtelenítésre vagy a motor és a gumik védelmére vonatkoznak – de ezek közül sok rossz vagy félremagyarázott. Ezért is osztotta meg a hideg évszakra vonatkozó legfontosabb tippjeit Benjamin Leuchter autóversenyző és a Volkswagen tesztvezetője, valamint Peter Bunke, a Volkswagen Driving Experience vezető trénere.

„O-tól T-ig.” Mára sok sofőr figyel erre a szabályra. Ez nagy vonalakban felvázolja, hogy érdemes használni a téli abroncsokat: azokat októbertől tavaszig kellene az autókon tartani. De az autóvezetőknek inkább az évszaktól függetlenül akkor kellene a megfelelő gumit feltennie, ha a hó vagy a jég megjelenik az utakon. Ez az idő elméletben akár már szeptemberben eljöhet és akár májusig is tarthat.

„Gyakran nem az okozza a problémát, hogy a sofőrök nem tudják, mit kell tenni” – magyarázza Benjamin Leuchter. „A mindennapokban néhányan kicsit hajlítanak a szabályokon, és például csak a szélvédőt jégtelenítik annyira, hogy kilássanak, de a havat nem takarítják le megfelelően az autóról. Ez az autóvezetőt és a közlekedés többi résztvevőjét is veszélybe sodorhatja.” Az autóról leeső jég kárt vagy sérülést okozhat, különösen a 2 keréken közlekedőkét. Ezért osztották meg szakértőink tippjeiket hét különböző fejezetben (azokat két videóban, angol nyelven bemutatva):

  • Indulás előtt
  • A motor megfelelő elindítása
  • A megfelelő indulás
  • Vezetés közben
  • A megfelelő abroncsok
  • A megfelelő fékezés és kanyarodás
  • Biztonság az utakon

A Golf R téli vezetési tippjei - 1. rész

A Golf R téli vezetési tippjei - 2. rész

Öt további tipp autója megfelelő karbantartására

  • Folyadékok ellenőrzése

Nem csak az autóvezetőnek kell felkészültnek lennie a téli szezonra, az autójának is. Egy reflektométer nevű kis szerszám megmutatja, hogy a hűtőfolyadék fagyállótartalma elég magas-e. Ennek minimum mínusz 20°C-ot kell mutatnia, különben a hűtőfolyadék megfagyhat, ami nagy kárt okozhat a vízpumpában és ennek eredményeként a motorban is. Ugyanez vonatkozik a szélvédőmosóra is: a nyári tisztítószert el kell használni, majd télálló formulával pótolni.

  • A megfelelő akkumulátorkezelés

Az autó akkumulátorát szintén fel kell készíteni a télre, hiszen az különösen nagy igénybevételnek van kitéve alacsony hőmérsékleten. Gyakran nem töltődik fel eléggé a rövid megtett távok alatt. Egy akkutöltő ezt orvosolni tudja: amikor az autó hosszabb ideig nincs használat alatt (például a téli pihenőidőben), biztosítja az akkumulátor megfelelő töltöttségét. Ha viszont rendszeresen felmerülnek akkuproblémák, megéri beruházni egy új akkumulátorba.

  • Légkondicionáló télen

Sok autóvezető egész télen ösztönösen kikapcsolva hagyja a légkondícionálót, vagy ha mégis bekapcsolják, akkor nagyon ritkán teszik, ráadásul a fűtést is felveszik. Ennek eredménye, hogy a levegő az autóban túl nedves lesz és az ablakok belülről bepárásodnak. Ezért is kellene használni a légkondícionálót és annak automata programját. Ez biztosítja, hogy ne csak a nedves levegő keringjen a beltérben, hanem a külső, szárazabb levegő is beáramolhasson. A hőmérsékletet érdemes 22°C körül tartani egész évben. És itt érdemes megemlíteni: a modern autókban a légkondi kompresszora csak akkor kapcsolódik be, ha szükség van rá – ha az „AC” visszajelző világít is.

  • A hátsó ködlámpa megfelelő használata

Pár szó a világításról: az automata fényszórókapcsolással rendelkező autóknál a tompított fényszóró automatikusan aktiválódik, de sok sofőr már azelőtt bekapcsolja a hátsó ködfényszórót, hogy arra szükség lenne. Az alapelv az, hogy csak akkor lenne szabad a ködlámpát bekapcsolni, ha a látótávolság 50m alá csökken. Ilyen esetben nem volna szabad 50 km/h-nál gyorsabban haladni és az automatikus fényszóróvezérlést is ki kellene kapcsolni.

  • A guminyomás ellenőrzése

A múlt egy maradványa a hit, hogy alacsony hőmérsékleten csökkenteni kell a guminyomást. Ez azonban leginkább a keresztrétegű abroncsokra volt igaz, amikkel manapság már nem igen találkozni. A túl alacsony guminyomás negatívan befolyásolja a tapadást és az üzemanyag-fogyasztást is. Így érdemes leellenőrizni, hogy az abroncs nyomása megfelel-e a javasoltnak. Ezek az értékek a vezetőoldali ajtó keretén, egy matricán találhatóak.

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.