1. Hírek
  2. Tippek és trükkök a biztonságos vezetéshez - 3. rész: a vezetés fizikája
Tippek

Tippek és trükkök a biztonságos vezetéshez - 3. rész: a vezetés fizikája

A legújabb részben a Kamm-kör titkaira derül fény.

Tippek és trükkök a biztonságos vezetéshez Open Corner

A Kamm-kör

A jármű kerekei általában hossz- és oldalirányú erőknek vannak kitéve. Ezek az erők a vezetésből/fékezésből (Fv) és a kanyarodásból (Fs) erednek. A Kamm-kör ezen erőknek a nagyságát, az irányát, valamint a kerekek tapadási határát mutatja meg. Ha az erők összege (FG) a tapadási határon belül marad, a jármű megfelelő gumiabroncs-tapadással rendelkezik. Ha fenti összeg a tapadási határon túli, túllépjük a lehetséges maximális erőátvitelt.

Tippek és trükkök a biztonságos vezetéshez

Vagyis minél kisebb hosszirányú erőt kell a keréknek átvinnie, annál könnyebben lehetséges az oldalirányú erők kompenzálása. Éppen ezért logikus megoldás sok vezetési helyzetben az állandó összkerékhajtás (4MOTION). Azonban ez a rendszer sem képes felülírni a fizika törvényeit.

Az egyetlen hajtott tengellyel rendelkező járműveknél szükséges 50%-kal szemben itt az egyes kerekeknek csak a teljes tapadás 25%-át kell biztosítania. A 4MOTION meghajtású autók kanyarteljesítménye emiatt jobb, mint első- vagy hátsókerék meghajtású társaiké.

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.