Újdonság a Volkswagenről
2020.03.11.

Touareg R plug-in hibridmodellje

A Volkswagen R plug-in hibridmodellje a maximális dinamikus teljesítményt azelektromos hatékonysággal kombinálja
Touareg R

Touareg R - a legfontosabb tények áttekintése:

- Intelligens elektromos teljesítmény. Az új Touareg R a nagy
teljesítmény és az elektromos hatékonyság tökéletes keveréke

- Ideiglenes zéró kibocsátás. A 340 kW (462 LE) Touareg R zéró
kibocsátással fedi le a tipikus ingázási távolságokat

-Új zászlóshajó-modell. A Touareg R a Volkswagen márka
kiemelt hatékonyságú modellje, és az első R-Line modell, amely
hibridként érhető el

- Mindennapi praktikusság. A Touareg R mesterien képes
megbirkózni bármilyen helyzettel - a maximális 3,5 tonnás
vontatási készségnek és az állandó összkerékhajtásnak
köszönhetően

- Páratlan mozgékonyság. A maximális 700 newton méter
nyomaték érzékelhető teljesítménytartalékot biztosít gyorsítás
közben

- Travel Assist akár 250 km / h sebességig. A Touareg az első
olyan Volkswagen, amely lehetővé teszi a támogatott vezetést
250 km / h sebességig.

- Exkluzív belső terek. Az új hibrid modell fekete bőr kárpitozással
és a Crystal Grey dekoratív varrással rendelkezik

- Karizmatikus külső. A Touareg R jellegzetes levegőbemeneti
rácsokkal, fekete kiegészítő alkatrészekkel és akár 22 collos
kerekekkel érkezik.

 

A modell jelenleg még nincs kereskedelmi forgalomban, rendelhető 2020 negyedik negyedévétől. 

A Volkswagen egy új, prémium kategóriájú modellel bővíti zászlóshajónak számító Touareg modellcsaládját 
a Touareg R-rel *. A sokoldalú modell 340 kW-os (462 LE) hibrid hajtása
innovatív keveréket kínál a szuper teljesítmény és az elektromos hatékonyság
szempontjából. Megfelelően feltöltött akkumulátor esetén az új SUV mindig
elektromos E-MODE üzemmódban indul a nulla kibocsátás érdekében. Az
akkumulátor kapacitását úgy tervezték meg, hogy a Touareg R fedezze az
átlagos napi ingázást tisztán elektromos energiával. Mint minden Touareg
modell, az új R változat is alapfelszereltségként állandó összkerékhajtással
(4MOTION) kerül forgalmazásra. A 4MOTION és az erőteljes hajtásrendszer(700 Nm nyomaték) azt jelenti, hogy a Touareg R-t maximum 3,5 tonnás
utánfutó vontatására homologizálták. A prémium modell még az E-MODE
esetén is képes megbirkózni az utánfutó engedélyezett maximális tömegével.
A Touareg, mint a világ első plug-in hibrid SUV-je felszerelhető a vontatmány-
asszisztens rendszerrel, a Trailer Assist-tal. És még egy elsőség: a Touareg
először lesz elérhető a Travel Assist vontatmány-asszisztens rendszerrel. A
prémium modell az első Volkswagen, amely 250 km / h sebességig
büszkélkedik támogatott vezetéssel (automatikus hosszirányú és oldalirányú
irányítás).


Első plug-in hibrid R modell. Az új zászlóshajó modellt a Volkswagen R
Performance márka fejlesztette ki, amely hagyományosan a Volkswagen
termékcsalád legsportosabb modelljeit alkotja meg. A Touareg R paradigmaváltást
képvisel - ez az első Volkswagen R modell, amely plug-in hibrid hajtást tartalmaz.
Továbbá ez az első alkalom, amikor egy hibrid modell a legnagyobb teljesítményű
Volkswagen. A rendkívül jól felszerelt Touareg R, amely Black Style külső dizájn
csomagot kapott, 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal (Braga) és az R-Line belső
díszítéssel (pl. Vienna bőr belső rész Crystal Grey varrással), a 2020-as év második
felében jelenik meg a kereskedésekben.


Intelligens elektromos teljesítmény. A Touareg R a harmadik plug-in hibrid modell
a Volkswagen európai termékcsaládjában, a Golf és a Passat után. A Touareg R az
első négykerék-meghajtású modell a Volkswagen PHEV sorozatában, és egyúttal
mérföldkő a Volkswagen R 2019-ben megkezdett átrendezésében. Jost Capito, a
Csoport házon belüli Performance márkájának ügyvezető igazgatója szerint: „Mi
jelenleg erőteljesen bővítjük a Volkswagen R sorozatot. A kompakt SUV modellek -
T-Roc R és T-Roc Cabriolet R-Line - után a Volkswagen R nagyon rövid időn belül
mutat be egy másik sporthaszonjárművet - a Touareg R-t, amelynek meglehetősen
egyedi pozíciója és páratlan karizmája van.” A Touareg R az új és intelligens
elektromos teljesítmény szinonimája a nagy SUV-k szegmensében.


Hiteles, avantgárd, praktikus. A Volkswagen R felelős a vizuális és műszaki
konfigurációért, és ezzel az új modell koncepcionális irányításáért. A Touareg R a
termékcsalád 2018-ban bevezetett harmadik generációján alapszik, amely azonban
az először 2002-ben bemutatott modell evolúciója volt. Az összes jelenlegi Touareg
modell dinamikus és elegáns kialakítású, maximális biztonságot és hosszútávú
kényelmet kínál, korszerű csatlakoztathatóság és egy nagymértékben digitalizált
vezetőfülke jellemzi. Az átfogó koncepció tervezésénél a magas szintű mindennapi
használhatóságot tartották szem előtt. A németországi Touareg-tulajdonosok kb.
60%-a és Európában 40% -a a SUV-ot vontató járműként is használja - ez rendkívül
magas érték. A Touareg-et gyakran sportos, aktív emberek vezetik, akik értékelik a
legmagasabb fokú biztonságot, a kiemelkedő vezetési kényelmet, az intuitív
irányítást és az élvonalbeli csatlakoztathatóságot. Az új Touareg R-t kifejezetten
erre a technikailag rendkívül hozzáértő ügyfélcsoportra fejlesztették ki. Most először
van egy olyan nagy teljesítményű modell, amely ideiglenesen teljes elektromos
üzemmódban vezethető, zéró helyi kibocsátással. Az új Touareg megfelel az Euro
6d-TEMP-EVAP-ISC kibocsátási szabványnak.

Bővített erőátviteli tartomány. A SUV termékcsalád jelenleg egy turbófeltöltős
benzinmotorral (TSI) és három turbófeltöltős dízelmotorral (TDI) kapható. A V6 TSI
motor teljesítménye 250 kW (340 PS) 1. A V6 TDI-ként a Touareg két teljesítmény
szinttel kapható: 170 kW (231 PS) 2 és 210 kW (286 PS) 3. A jelenlegi legerősebb
Touareg egy V8 TDI, 310 kW (421 LE) 4. A Volkswagen az új Touareg R formájában
felfelé bővíti a modellcsaládot.


Top R dinamikus teljesítmény. Mint tipikus Volkswagen R modell, a Touareg R
rendkívül dinamikus teljesítményt nyújt. Mintha egy gombnyomásra történne, a
sofőrnek csak meg kell nyomnia a gázpedált, hogy elérje az elektromos motor (100
kW / 136 LE) és a turbófeltöltésű V6 benzinmotor (250 kW / 340 PS) teljes
teljesítményét. A két meghajtó rendszert ilyenkor egy kiemelkedő funkcióban
kombinálhatják, hogy kihasználhassák a jármű dinamikus tartalékait - például egy
másik jármű gyors és biztonságos megelőzése érdekében – kihasználva a teljes
340 kW (462 PS) rendszerteljesítményt. A rendszer maximális nyomatéka 700 Nm.


Összkerék meghajtású hibrid. A Touareg R hibrid hajtása alapvetően egy 2 995
cm3 V6-os turbófeltöltős benzinmotorból, az elektromos meghajtómotorból és egy, a
csomagtartó aljára beépített lítium-ion akkumulátorból (14,1 kWh
energiateljesítmény) áll. A teljesítmény-elektronika konvertálja az akkumulátor
egyenáramát az elektromos meghajtó motorhoz szükséges váltóárammá. Nyolc
fokozatú automatikus sebességváltó (Tiptronic-nal) és egy osztómű továbbítja az
energiát az első és a hátsó tengelyre (4MOTION állandó összkerék meghajtás). A
középső differenciálzár aszimmetrikus dinamikus nyomaték-eloszlással (Torsen-
hajtás) osztóműként szolgál az első és a hátsó tengely közötti erőmegosztásnál. A
hajtóerő maximum 70% -a juthat az első tengelyre és 80% -a kerülhet a hátsó
tengelyre.


Teljesen elektromos hajtás 140 km / h sebességig. Az első induláskor a Touareg
R csak az elektromos motort használja, amennyiben az akkumulátor megfelelően
fel van töltve. Ez biztosítja, hogy a SUV a lehető legközelebb legyen a nulla
kibocsátáshoz, különösen rövid utakon. Ez a hibrid stratégia a legnagyobb
megtakarítási potenciált is kínálja. A Touareg R teljesen elektromos üzemmódban
akár 140 km / h sebességgel is vezethető; ezen felül a V6 TSI automatikusan
aktiválódik - vagy bármikor, a kickdown segítségével. A SUV maximális sebességét
elektronikusan 250 km / h sebességre szabályozzák.


Gyors váltás az E-MODE és a hibrid mód között. A sofőr vezérelheti a hibrid
funkciókat és kiválaszthatja a vezetési profilt a középső konzol 4MOTION Active
Control menügombjával vagy az Infotainment rendszer megfelelő menüjében.
Mindkettő egyértelműen helyezkedik el egymás mellett egy megosztott képernyőn.
A rendelkezésre álló hibrid funkciók az E-MODE, a teljesen elektromos vezetéshez
és a Hibrid mód, az optimális és automatikus interakció érdekében az elektromos
motor és a V6 motor között. Ha a vezető hibrid módban megérinti az E-MODE
mezőt, a Touareg R 140 km / h sebességig teljesen elektromos hajtásra vált,
amennyiben az akkumulátor megfelelő töltöttséggel rendelkezik. Ezzel szemben a
jármű Hibrid módra vált, ha a vezető E-MODE üzemmódban érinti a hibrid mezőt.

Az akkumulátor kezelése hibrid módban. Az E-MODE és a Hibrid
képernyőmezőkben az akkumulátor szimbólum tíz egységre osztva jelenik meg. A
sofőr erről intuitív módon leolvashatja a megfelelő töltöttségi szintet, amelyet a
megfelelő számú világoskék akkumulátor szegmens jelöl (0-100%). Például négy
világoskék egység jelenik meg, ha a töltöttség 40%. Hibrid módban a
járművezetőnek lehetősége van szabályozni a töltöttséget az akkumulátor melletti
három szimbólum segítségével (az egyenlőségjel „=” segítségével), vagy 20% -kal
növelheti („∧” felfelé mutató nyíl), vagy csökkentheti egy meghatározott szintre („∨”
lefelé mutató nyíl). Például, ha a vezető kiválasztja a „∧” -t, és a kijelzőt 80% -ra
állítja (nyolc szegmens), a V6 TSI és a fékenergia visszanyerő rendszer az
akkumulátort a skálán beállított szintre tölti fel. Ha azonban a vezető kiválasztja a
„∨” -t, és csak két szegmenst jelöl meg, akkor az energia a beállított minimum 20% -
ig felhasználható. Ha a navigációs rendszer aktív, az akkumulátorkezelő (Battery
Management) előre tervez, és prediktív módon figyelembe veszi az útvonal és a
topográfia adatait is annak érdekében, hogy a beállított akkumulátor-energia
rendelkezésre álljon, amikor eléri az úticélt. E folyamat során az akkumulátor
használatát az útvonal adatai alapján adaptálják az optimális elektromos
hatótávolság elérése érdekében.


Gyors vezetésiprofil váltás. A 4MOTION Active Control lehetővé teszi a
járművezetők számára a kívánt vezetési profil kiválasztását a Touareg R-ben: a
vezetési profil kiválasztásához az Infotainment rendszerben a Menü gomb
megnyomásával lehet hozzáférni. A közúti vezetéshez szükséges Eco, Comfort,
Normal, Sport és Individual profilok, valamint a terepjáró vezetéshez szükséges
Offroad és Snow profilok alapkivitelben elérhetőek. A vezető azonban ezeket a
módokat közvetlenül is kezelheti a kezelőegység segítségével a vezetési mód
kiválasztásához a középső konzolon. A közúti profilokat úgy választhatja ki, hogy a
tárcsát balra forgatja. Ha a kapcsolót jobbra fordítják, a terepjáró profilok nyílnak
meg. Ha a Touareg R fel van szerelve az opcionális terepjáró csomaggal (beleértve
a motort védő kartervédőt), akkor a vezető aktiválhat további Gravel és Sand
profilokat a terepen való vezetéshez.


Hibrid kijelzők az Innovision vezetőfülkében. A Touareg R alapfelszereltségének
része az Innovision vezetőfülke. A digitális eszközökből (digitális vezetőfülke, 12
collos képernyő) és az Infotainment rendszer képernyőjéből (Discover Premium, 15
collos TFT érintőképernyő) áll. A járművezető az Infotainment rendszer
energiaáram-kijelzőivel (az akkumulátor töltöttségi szintjének, a meghajtórendszer
energiaellátásának és az akkumulátor töltésének feltüntetésével) és az elektromos
hatótávolság mérővel (mutatja az elektromos hatótávolságot, a vezetési profilt és
van lehetőség a hatótávolság növelésére az elektromos fogyasztók
kikapcsolásával). A kombinált teljesítménymérő és a fordulatszámláló a digitális
vezetőfülke bal oldalán mutatja a hibrid rendszer aktuális állapotát. Megjeleníti az
elektromos energia fogyasztását (gyorsítás alatt) vagy visszatöltését (lassítás alatt),
a hibrid móddal együtt. A fennmaradó elektromos és üzemanyag hatótávolság
szintén megjelenik.

Az egyetlen plug-in hibrid SUV Trailer Assist-tal. Az új Touareg R a világ
egyetlen plug-in hibrid SUV modellje, opcionális vontatmány-asszisztens
rendszerrel, a Trailer Assist-tel. A SUV a Trailer Assist segítségével egy utánfutóval
szinte automatikusan betolat egy parkolóba vagy egy átjáróba. Az E-MODE
módban ez a folyamat ráadásul még csendes is. A Touareg R és az utánfutó
hátrameneti manőverezéséhez a vezető megáll az utánfutó parkolóhelye mögött, és
hátramenetbe kapcsol. A rendszert a „Park Assist” gomb megnyomásával lehet
aktiválni. Ezután megjelenik a külső tükör beállító kapcsolója a kijelzőn. A sofőr
tájékoztatást kap, hogyan kell beállítani a kívánt kormányzási szöget a
tükörkapcsolóval, amely joystickként működik. Amint mozgatja a kapcsolót, egy
utánfutó szimbólum jelenik meg a kijelzőn. Itt jelenik meg a vezető által újonnan
beállított bekormányzási szög, valamint az utánfutó becsuklási szöge. A külső tükör
kapcsolóval a vezető beállítja az autó és az utánfutó kívánt menetirányát. A „Trailer
Assist” átveszi a megadott kormányzási szöget. Az autó és az utánfutó
automatikusan kiegyenesedik a Park Assist vezérlőegység és az elektromechanikus
kormányzás segítségével. Az első manőverezési szakaszban a vezető kiválasztja a
bekormányzási szöget (legfeljebb 75 ° -ig), hogy egy bizonyos irányba
hátramenetben beforduljon, vagy ívesen haladjon. Ha a pótkocsi a célhelyzet felé
irányba állt, a vezető csak egyszerűen hátrahúzza a tükör beállító kapcsolóját. Az
autó és a pótkocsi most pontosan hátrafelé halad a pótkocsi célirányába anélkül,
hogy továbbra is manuális javításokat kellene végrehajtania a vezetőnek.


Travel Assist maximális 250 km / h sebességig. A Touareg egyik új funkciója az
opcionálisan elérhető Travel Assist. Eddig ez a rendszer a támogatott vezetést 210
km / h sebességig tette lehetővé. De első alkalommal, ez a támogatás a német
autópályákon 250 km / h sebességig elérhető. A Travel Assist több rendszerre
támaszkodik, beleértve az ACC adaptív sebességtartó automatikát (hosszirányú
irányítás) és a Lane Assist sávtartó rendszert (oldalirányú irányítás). A Travel Assist
az új többfunkciós kormánykerékkel aktiválható. Jogi és biztonsági szempontból
releváns okokból a járművezetőknek állandóan figyelemmel kell kísérniük a
rendszert - azaz legalább egy kezüket a kormányon kell tartaniuk. A Touareg
kormányában található új kapacitív érzékelő technológiának köszönhetően a
járművezetőknek mindössze meg kell érniük azt.


Továbbfejlesztett szériafelszereltség. A termékcsalád és a márka új
csúcsmodellje továbbfejlesztett és testreszabott szériafelszereltséggel kerül piacra.
Az egyébként opcionális R-Line specifikációs csomag és a Black Style külső dizájn
csomag, amely más modellekhez felár ellenében is rendelkezésre áll, képezi a
széria konfiguráció alap mátrixát.


R külső felszereltség. A külső csomag az R-stílusú, a karosszéria színére
fényezett lökhárítókat és ajtó alsó részeket, a fekete rácsokkal ellátott légbeömlő
nyílásokat, az oldalsó ablakokon fekete díszítő csíkokat és a fekete külső tükör
házakat tartalmazza. Az egyik különösen elegáns tulajdonság a fekete
díszcsíkokkal ellátott hűtőrács. A Touareg R esetében a csomag tartalmaz egy
fekete díszcsíkot az elülső lökhárító alsó részén, az R emblémát (a hűtőrácson, a
csomagtartó fedélen és az első sárvédőkön és ajtókon lévő jelzéseknél) és sötétítettLED-es hátsó lámpákat. A 20 collos Braga könnyűfém keréktárcsák (belül fekete,
kívül csiszolt; alternatívaként matt szürke belső és külső részén csiszolt), a
karosszéria színű kerékjárat-szélesítések és a trapéz alakú kipufogócsövek mind az
alapfelszereltségbe tartoznak.


R belső felszereltség. A belső térben az R felszereltség a következő
tulajdonságokkal rendelkezik: a műszerfal panelen és az ajtóbetéteken a dekoratív
burkolat Silver Wave alumíniumból, a középső konzol díszítése magasfényű fekete
(High Gloss Black) és ezüst (Silver Look), Vienna bőr a kényelmes ülésekhez, bőr R
logóval a fejtámlákon, rozsdamentes acél küszöbvédelem, új bőr multifunkciós
kormánykerék generáció (fűtött, váltó fülekkel, R logóval és gombbal az opcionális
Travel Assist számára), megvilágított rozsdamentes acél küszöb panel burkolat R
logóval, szálcsiszolt rozsdamentes acél pedálok és fehér háttér világítás. A bőr
ülések varrása Crystal Grey színnel készült, csakúgy, mint a textil padlószőnyegek
szegélyei, valamint a kartámaszok, a sebességváltókar és az ajtó burkolatának
dekoratív varratai.


Továbbfejlesztett funkcionális berendezések. A Touareg R a klasszikus Touareg
modellekhez képest továbbfejlesztett funkcionális eszközökkel fog belépni a piacra.
A fedélzeti alapfunkciók között szerepel az Innovision vezetőfülke a Digital
Cockpittel (12 collos digitális eszközök) és az Discover Premium Infotainment
rendszerrel (15 collos TFT érintőképernyő), az IQ.Light LED mátrix fényszórók
(tompított és távolsági fényszórók interaktív kameravezérlése), egy billenő és
csúszó panoráma tetőablak és egy négyzónás automatikus légkondicionáló (Air
Care Climatronic).


Exkluzív R opciók. A termékskálán belül a hagyományos Volkswagen R szín, a
Lapiz Blue Metallic (opcionális) kizárólag a Touareg R számára van fenntartva. Az új
csúcsmodellhez kiegészítő opcionális felszerelés a 21 collos Suzuka keréktárcsa
(csiszolt vagy fekete felület) és a 22 collos Estoril kerék (fekete és csiszolt fekete),
először kapható. A Volkswagen R kizárólag a Touareg számára fejlesztette ki a
fekete Puglia bőrből készült belső kárpitozást is. Ezt a természetes bőrt fenntartható
módon olívaolajjal cserzik. Az egyik különlegesség a bőr ülések kifinomult, mégis
sportos, gyémánt alakú varrása, amely az ajtóburkolatokon szintén megismétlődik.
A Puglia bőrcsomag tartalmazza a Sepang Blue csíkokat is az üléspárnákban. A
csíkok egy vékony kék dekoratív varrattal kapcsolódnak, ami a műszerfal teljes
szélességét hosszabbítja meg. A fejtámlákon az R logó is megtalálható.

Opcionális csúcstechnikai szolgáltatások. A Touaregben opcionális
berendezésként elérhető további fontos részletek közé tartozik a 780 wattos
Dynaudio hangrendszer, a Night Vision (sötétben érzékeli az embereket és az
állatokat hőkamera segítségével), a Travel Assist először (a leírás szerint, részben
automatizált kormányzás és a sáv tartásra való figyelmeztetés, gyorsítás és
fékezés, 250 km / h sebességig) és a Front Cross Traffic Assist (reagál a Touareg
előtti keresztirányú forgalomra). Az összes Touareg modell alapkivitelben
tartalmazza a dinamikus táblafelismerő rendszert (Dynamic Road Sign Display) és a
Lane Assist sávtartó rendszert. A központi vezérlőegységnek köszönhetően a sofőr homogén egységként tapasztalja meg az összes segédrendszert és integrált
technológiát, például az IQ.Light LED mátrix fényszóróit. A rendszerek elektronikus
asszisztensekként folyamatosan aktívak, hogy a háttérben zavarásmentes
támogatást nyújtsanak, biztonságosabbá, kényelmesebbé és intuitívabbá téve az
utazást, mint valaha.


1) Touareg V6 4MOTION TSI, 250 kW (340 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l /
100 km-ben: városi 11,8 / városon kívüli 7,3 / kombinált 9,0; CO2-kibocsátás g / km-
ben (vegyesen): 205; hatékonysági osztály: D
2) Touareg V6 TDI 4MOTION, 170 kW (231 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l /
100 km-ben: városi 7,7 / városon kívüli 5,9 / kombinált 6,6; CO2-kibocsátás g / km-
ben (kombináltan): 173; hatékonysági osztály: B
3) Touareg V6 TDI 4MOTION, 210 kW (286 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l /
100 km-ben: városi 7,7 / városon kívüli 5,9 / kombinált 6,6; CO2-kibocsátás g / km-
ben (kombináltan): 173; hatékonysági osztály: B
4) Touareg V8 TDI 4MOTION, 310 kW (421 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l /
100 km-ben: városi 8,5 / városon kívüli 6,7 / kombinált 7,4; CO2-kibocsátás g / km-
ben (vegyesen): 195; hatékonysági osztály: B