Bemutató
2021.09.24.

A múlt és a jelen találkozása a Volkswagen GTI BBS koncepcióban

A Volkswagen Golf GTI évtizedek óta a forró ferdehátúak mintájául szolgál, az új GTI pedig folytatja a hagyományt. De a fejlődés nem jelentheti az örökség szem elől tévesztését – ezért is dolgozott együtt az egyesült államokbeli Volkswagen és a philadelphiai VW-rajongó Jamie Orr, hogy megalkossanak egy rajongói koncepciót, melynél jó adag múltat fecskendeztek a legújabb generációba.
Volkswagen Golf GTI BBS

Az inspirációt egy 1984-es, Mk2-es GTI átépítés adta, mely a kizárólag az USA-ban gyártott GTI-t vette alapul. A cél az volt, hogy megmutassák, mi tette a GTI-t különlegessé az évek során.

„A koncepció alapjául szolgáló 2. generációs autót egy 2019-es kiállításon láttam, mely az egyszerűséget és az erőt hangsúlyozta.” – mesélte Sean Maynard, a Volkswagen Motorsport marketingspecialistája, egyben rajongó. „Lehetőségem nyílt találkozni az indianai Evansville-ből származó Brock Bickforddal, akitől megtudtam, hogy a projekten a lányával annak 7 éves kora óta dolgoznak. Az ilyen történetek miatt adózom hatalmas elismeréssel a VW rajongói közösségnek.”

Image

A legfrissebb, 245 LE-s GTI erősebb, mint bármelyik generációja előtte, új, a már amúgy is potens felépítést optimalizáló technológiákkal és teljes mértékben megújult belsővel. Bár a mélyreható személyre szabhatóság minden GTI sajátja, Orrt annyira lenyűgözte a gyári verzió, hogy azt akarta, az autó magáért beszélhessen.

Image

„Az volt a szándékunk, hogy megtartsuk az Mk8 lelkét, így a hagyományosabb módosítások felé indultunk el, megtartva az eredeti belsőt, karosszériát és meghajtást.” – mondta el Orr. „Nézzék csak például azokat a sportos üléseket az ütős vörös dizájnnal – egyszerűen fenomenálisak! Kár lett volna rajtuk bármit változtatni.”

„Igyekeztünk inkább kívül módosításokat eszközölni, érintetlenül hagyva a belsőt” – tette hozzá Maynard. „Így azok is érezhetik az autó eredeti hangulatát, akik esetleg nem ismerik a márkát.”

Orr és csapata először BBS 19×9 Super RS felnikre cserélte a gyári kerekeket – az ikonikus BBS emblémával és hatszögletű mintával – Delinte 235/35/19 D7 abroncsokba „csomagolva” azokat.

Majd következett az autó leültetése. „A H&R által az MK8m Golf számára gyártott lengéscsillapítókkal kezdtük” – mesélte Orr. „A hátsó alapok gyáriak, de az elsőket újraterveztem, mert változtatni akartam a kerékdőlésen – így ez inkább a H&R alkatrészek egyedi mixe.”

Orr kifejezetten elégedett a Borla kipufogóval, mely elsőként érhető el az új GTI-hez és egy lépéssel a gyári előtt jár. Végül felkerült a BBS vintage vörös-fekete festése az orrtól a farig végigfutva.

Az eredeti Mk2-es változatnál „a Volkswagen az ügyfelek által az első GTI-nél megszeretett alapokra épített” – tette hozzá Orr. „A friss megjelenésű és még erősebb Mk8 a rengeteg apró módosításnak hála a valaha volt legjobban kezelhető GTI-vé vált.”

Image
Image

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!