1. Hírek
  2. A múlt és a jelen találkozása a Volkswagen GTI BBS koncepcióban
Bemutató

A múlt és a jelen találkozása a Volkswagen GTI BBS koncepcióban

A Volkswagen Golf GTI évtizedek óta a forró ferdehátúak mintájául szolgál, az új GTI pedig folytatja a hagyományt. De a fejlődés nem jelentheti az örökség szem elől tévesztését – ezért is dolgozott együtt az egyesült államokbeli Volkswagen és a philadelphiai VW-rajongó Jamie Orr, hogy megalkossanak egy rajongói koncepciót, melynél jó adag múltat fecskendeztek a legújabb generációba.

Volkswagen Golf GTI BBS Open Corner

Az inspirációt egy 1984-es, Mk2-es GTI átépítés adta, mely a kizárólag az USA-ban gyártott GTI-t vette alapul. A cél az volt, hogy megmutassák, mi tette a GTI-t különlegessé az évek során.

„A koncepció alapjául szolgáló 2. generációs autót egy 2019-es kiállításon láttam, mely az egyszerűséget és az erőt hangsúlyozta.” – mesélte Sean Maynard, a Volkswagen Motorsport marketingspecialistája, egyben rajongó. „Lehetőségem nyílt találkozni az indianai Evansville-ből származó Brock Bickforddal, akitől megtudtam, hogy a projekten a lányával annak 7 éves kora óta dolgoznak. Az ilyen történetek miatt adózom hatalmas elismeréssel a VW rajongói közösségnek.”

Image

A legfrissebb, 245 LE-s GTI erősebb, mint bármelyik generációja előtte, új, a már amúgy is potens felépítést optimalizáló technológiákkal és teljes mértékben megújult belsővel. Bár a mélyreható személyre szabhatóság minden GTI sajátja, Orrt annyira lenyűgözte a gyári verzió, hogy azt akarta, az autó magáért beszélhessen.

Image

„Az volt a szándékunk, hogy megtartsuk az Mk8 lelkét, így a hagyományosabb módosítások felé indultunk el, megtartva az eredeti belsőt, karosszériát és meghajtást.” – mondta el Orr. „Nézzék csak például azokat a sportos üléseket az ütős vörös dizájnnal – egyszerűen fenomenálisak! Kár lett volna rajtuk bármit változtatni.”

„Igyekeztünk inkább kívül módosításokat eszközölni, érintetlenül hagyva a belsőt” – tette hozzá Maynard. „Így azok is érezhetik az autó eredeti hangulatát, akik esetleg nem ismerik a márkát.”

Orr és csapata először BBS 19×9 Super RS felnikre cserélte a gyári kerekeket – az ikonikus BBS emblémával és hatszögletű mintával – Delinte 235/35/19 D7 abroncsokba „csomagolva” azokat.

Majd következett az autó leültetése. „A H&R által az MK8m Golf számára gyártott lengéscsillapítókkal kezdtük” – mesélte Orr. „A hátsó alapok gyáriak, de az elsőket újraterveztem, mert változtatni akartam a kerékdőlésen – így ez inkább a H&R alkatrészek egyedi mixe.”

Orr kifejezetten elégedett a Borla kipufogóval, mely elsőként érhető el az új GTI-hez és egy lépéssel a gyári előtt jár. Végül felkerült a BBS vintage vörös-fekete festése az orrtól a farig végigfutva.

Az eredeti Mk2-es változatnál „a Volkswagen az ügyfelek által az első GTI-nél megszeretett alapokra épített” – tette hozzá Orr. „A friss megjelenésű és még erősebb Mk8 a rengeteg apró módosításnak hála a valaha volt legjobban kezelhető GTI-vé vált.”

Image
Image

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.