Az ID. LIFE: fenntartható, innovatív és időtlen

Az ID. LIFE modellel a Volkswagen az elektromos kisautóról szóló elképzelését mutatta be. A koncepció a fenntartható mobilitást, a digitális technológiákat és az időtlen dizájnt képviseli – mindezt 20-25 ezer eurós kezdőáron. A márka különös hangsúlyt fektetett a természetes és újrahasznosított anyagok alkalmazására a teljesen elektromos, belépő szintű modellnél, melynek bevezetése 2025-ben várható.
ID. LIFE

A fenntarthatóság a kulcs az ID. LIFE-nál. Az elektromos hajtásnak köszönhetően nulla helyi károsanyag-kibocsátással jár, ráadásul a kompakt crossover természetes- és újrahasznosított anyagokból is készül. „Az ID. LIFE betekintést nyújt a jövő a Volkswagen szerinti kis elektromos osztályába.” meséli a Volkswagen vezető formatervezője, Jozef Kabaň. „Az innováció, a fenntarthatóság és az időtlenség hármasa vezérelt minket a megtervezésekor.”

Image

Kompakt crossover: purista és fenntartható

Az ID. LIFE felszámol a dekorációs elemekkel és kiegészítőkkel csakúgy, mint az anyagok hagyományos mixtúrájával. Például kívül a tetőburkolat légkamráinak textilje és az első borítás teljes mértékben újrahasznosított műanyag palackokból készült. A karosszéria átlátszó bevonata faforgácsot használ természetes színezékként, illetve szervez alapú keményítőszert. Az organikus olaj, a természetes gumi és a rizshéj csak néhány azon nyersanyagok közül, melyekből a gumiabroncsok készültek.

Természetes és újrahasznosított anyagok a beltérben is

A beltér is következetesen a fenntartható megközelítést követi. Az itt használt faanyag fenntartható erdőkből származik. Az utasok Artvelours Eco üléshuzaton foglalnak helyet, melyet nagy százalékban újrahasznosított anyagokból, valamint műanyag hulladék újrahasznosítása során keletkező másodlagos nyersanyagból állítottak elő.

Image

A megfizethető árú, belépő szintű, elektromos ID. LIFE modellel a Volkswagen még több ember számára teszi elérhetővé a fenntartható mobilitást, ezzel kiterjesztve ACCELERATE stratégiáját. A vállalat célja, hogy 2030-ra a tisztán elektromos autók az eladások legalább 70%-át képviseljék Európában, illetve 50%-át Észak Amerikában és Kínában. Villamosítási offenzívájával a Volkswagen a legvágyottabb márkává akar válni, ha fenntartható mobilitásról van szó.

(A nyitóképen Jozef Kabaň, a Volkswagen vezető formatervezője)

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!