Lukács és Tamás Hírek

Álmai autóját keresi? Akkor jó helyen jár a Volkswagennél. Válasszon azonnal elvihető, új autóink közül vagy állítsa össze a kívánt modellt elképzelései szerint.

  1. Hírek
  2. Ötvenedik születésnapját ünnepli a világ egyik bestsellerje – a Volkswagen 1974. március 29-én kezdte meg az első Golf gyártását – 2. rész
Aktuális

Ötvenedik születésnapját ünnepli a világ egyik bestsellerje – a Volkswagen 1974. március 29-én kezdte meg az első Golf gyártását – 2. rész

Pontosan 50 éve, március 29-én kezdte meg a Volkswagen a Golf sorozatgyártását Wolfsburgban. Senki sem tudta azon a márciusi napon, hogy ez a kompakt autó – a legendás Bogár utódja – minden idők legsikeresebb Volkswagenje és legkelendőbb európai autója lesz.

50 éves a Golf Open Corner

A Golf nyolc generációja – 50 éves sikertörténet több, mint 37 millió darabbal.

Image

Golf I – A haladás tükre. Csakúgy, mint az összes következő Golf-generáció, az első generáció is a műszaki csúcsot és az aktuális autóipari trendeket tükrözte. És ez nem csak a korabeli zseniális helykihasználásra és a jármű elsőkerék-hajtására volt igaz. Az első Golf GTI-vel (1976) a Volkswagen elindította a kompakt osztály dinamikus fejlődését. A Golf D (1976) és a későbbi Golf GTD (1982) biztosította a dízelek áttörését a kompakt szegmensben. 1979-ben a Volkswagen piacra dobta a Golf Cabriolet-t, amely egy ideig a világ legkelendőbb kabriója volt. Ez olyan volt, mint egy leheletnyi friss levegő ennek a járműosztálynak, amely addigra már régóta Golf osztályként volt ismert. A Golf első generációjából az összes változattal együtt összesen 6,9 millió példányt adtak el 1983-ig minden kontinensen – a Golf I tehát a Beetle méltó utódjának bizonyult.

Image

Golf II – A mérföldkő. A Volkswagen jelenlegi főtervezője, Andreas Mindt így összegzi a Golf történetének legfontosabb pillanatát: „Ez a Golf I-ről a Golf II-re való váltás volt. A Volkswagen akkori főtervezője, Herbert Schäfer egyszerűen mindent jól csinált. Modernizálta a második Golfot, de megtartotta az első generáció DNS-ét. Ez a híd rendkívül fontos a Golf története szempontjából. A Golf mindig is ennek az eredeti modellnek a továbbfejlesztése maradt. Ez a Golf különlegessége, és ezért jár az elismerés Herbert Schäfernek.” Az olyan technológiák, mint a vezérelt katalizátor, az ABS és az összkerékhajtás a Golf II-ben debütáltak. 1983 és 1991 között összesen 6,3 millió Golf II-es autó készült.

Image

Golf III – Első a biztonság. 1991 augusztusától a Volkswagen a biztonság új korszakát indította el a Golf III-mal. Ez volt a termékcsalád első frontlégzsákos modellje 1992-től, és a karosszériatervezés terén elért nagy előrelépés az ütközési tulajdonságok jelentős javulását is eredményezte. A termékcsalád számos további mérföldköve az 1997-ig 4,8 millió alkalommal készült Golf III-hoz köthető: például az első hathengeres motor (VR6), a sebességtartó rendszer és az első oldallégzsákok. A Golf most először volt elérhető kombi modellként is.

Image

Golf IV – A stílusikon. Az 1997-ben bemutatott Golf IV-et ma stílusikonnak tartják – ami kétségtelenül annak is köszönhető, hogy továbbvitte az 1974-es Golf I tiszta dizájnját és a termékvonal feltűnő C-oszlop-kialakítását. A Golf IV-el a Volkswagen új minőségi színvonalat ért el a szegmensen belül. Ezzel párhuzamosan az ESP debütálása is hozzájárult ahhoz, hogy a biztonság a tömegek számára is elérhetővé váljon. 2002-ben a Volkswagen bemutatta az eddigi legsportosabb Golfot a negyedik generáció alapján: az R32-est 250 km/h végsebességgel. 2003-ban ez volt az első Volkswagen, amely közvetlen kapcsolású sebességváltót (DSG) kapott. A Golf IV-et még ugyanabban az évben lecserélték, miután 4,9 millió darabot gyártottak belőle.

Image

Golf V –Az osztályhatárok eltörlése. Kiemelkedő kényelmével az ötödik Golf – amelyet 2003-ban dobtak piacra – mérföldekkel megelőzött sok versenyzőt a felső középkategóriában. Ugyanez igaz volt a minőségre is. A lézerrel hegesztett test stabilitását hangsúlyozó érték, a torziós merevség 35 százalékkal növekedett. Először volt az utastérben akár nyolc légzsák. Emellett a 2008-ig 3,4 millió példányban gyártott Golf V új, négylengőkaros hátsó felfüggesztéssel, bixenon fényszórókkal és az első 7 sebességes DSG-vel nyűgözött le.

Image

Golf VI – High-tech kompakt osztály. 2012. július végére mindössze négy év alatt további 3,6 millió Golfot gyártottak a 2008-ban bemutatott hatodik generáció alapján. A biztonság pedig ismét nagyot ugrott előre: a most is lézerhegesztett karosszéria olyan merev volt, hogy az Euro NCAP töréstesztjén a maximum öt csillagot érte el. Az olyan új technológiák, mint a Light Assist (fejlett távolsági fényvezérlés), a Park Assist, a Hill Start Assist és az adaptív futóművezérlés (DCC) a 2009-es „Év Autóját” korának egyik legfejlettebb kompakt autójává tették.

Image

Golf VII – Alacsonyabb súly, alacsonyabb fogyasztás. A Volkswagen 2012 szeptemberében ünnepelte a hetedik Golf világpremierjét. Súlya akár 100 kg-mal is csökkent elődjéhez képest, ami azt jelentette, hogy az üzemanyag-fogyasztás is akár 23 százalékkal mérséklődött. Az olyan új technológiák, mint az automatikus ütközés utáni fékrendszer, az adaptív sebességtartó automatika és a városi vészfékező rendszert is magában foglaló Front Assist egészítették ki az asszisztensrendszerek sorát. 2014-ben a Volkswagen az új e-Golffal az elektromobilitás korába lépett. 2019-ig összesen 6,3 millió Golf VII-et gyártottak.

Image

Golf VIII – A progresszív modern éra. A Volkswagen 2019 októberében mutatta be a Golf VIII-at. Új enyhe és plug-in hibrid hajtásaival felvillanyozta a kompakt osztályt. Az első kompakt autók egyikeként pedig a Travel Assist-tal segítette a vezetést. Még a belépőszintű változat is olyan funkciókkal rendelkezik, mint a Lane Assist, a Front Assist, a LED-es fényszórók, a LED-es hátsó lámpacsoportok és az automatikus légkondicionáló az utastérben. Az opcionális DCC adaptív futóművezérlővel és a járműdinamika-menedzsmenttel kombinálva a Golf VIII ebben az osztályban is példátlan terjedelmet ér el a kényelem-dinamika skálán. Eddig több mint egymillió darabot adtak el belőle.

Most – 2024-ben – elérkezett a nyolcadik generáció új evolúciós szakasza. Az új Golf új generációs infotainment rendszerével, intuitívabb kezelési koncepciójával, élesebb elülső és hátsó kialakításával, valamint hatékony hajtásrendszerével nyűgöz le. Ide tartoznak a hálózatról tölthető hibrid hajtások, amelyek hatótávolsága jelentősen meghaladta a 100 kilométert. A világító Volkswagen logó is először díszíti a Golf elejét. Emellett a hangvezérléssel ellátott új Golf és a mesterséges intelligencia alapú chatbot, a ChatGPT ismét a tömegek számára teszi elérhetővé a technikai újításokat.

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.