Ötvenedik születésnapját ünnepli a világ egyik bestsellerje – a Volkswagen 1974. március 29-én kezdte meg az első Golf gyártását – 2. rész
Pontosan 50 éve, március 29-én kezdte meg a Volkswagen a Golf sorozatgyártását Wolfsburgban. Senki sem tudta azon a márciusi napon, hogy ez a kompakt autó – a legendás Bogár utódja – minden idők legsikeresebb Volkswagenje és legkelendőbb európai autója lesz.
![50 éves a Golf](https://www.lukacsestamas.hu/hirek/50-eves-a-golf-2/@@poi.imageproxy/711b20adebfc4bd68a0ff52a02058194/02897f2c-f8fd-48df-b290-c20ac1b08eab.png/news)
A Golf nyolc generációja – 50 éves sikertörténet több, mint 37 millió darabbal.
![Image](./@@poi.imageproxy/4b04cd66698247499bc13c66c752c0e3/ff1ef24e-4263-4caf-97d8-b119c3db5288.jpeg)
Golf I – A haladás tükre. Csakúgy, mint az összes következő Golf-generáció, az első generáció is a műszaki csúcsot és az aktuális autóipari trendeket tükrözte. És ez nem csak a korabeli zseniális helykihasználásra és a jármű elsőkerék-hajtására volt igaz. Az első Golf GTI-vel (1976) a Volkswagen elindította a kompakt osztály dinamikus fejlődését. A Golf D (1976) és a későbbi Golf GTD (1982) biztosította a dízelek áttörését a kompakt szegmensben. 1979-ben a Volkswagen piacra dobta a Golf Cabriolet-t, amely egy ideig a világ legkelendőbb kabriója volt. Ez olyan volt, mint egy leheletnyi friss levegő ennek a járműosztálynak, amely addigra már régóta Golf osztályként volt ismert. A Golf első generációjából az összes változattal együtt összesen 6,9 millió példányt adtak el 1983-ig minden kontinensen – a Golf I tehát a Beetle méltó utódjának bizonyult.
![Image](./@@poi.imageproxy/10dd46b324764e1c941627b4c617ab90/98f2cecb-d42c-4bb4-b85b-02533824001a.jpeg)
Golf II – A mérföldkő. A Volkswagen jelenlegi főtervezője, Andreas Mindt így összegzi a Golf történetének legfontosabb pillanatát: „Ez a Golf I-ről a Golf II-re való váltás volt. A Volkswagen akkori főtervezője, Herbert Schäfer egyszerűen mindent jól csinált. Modernizálta a második Golfot, de megtartotta az első generáció DNS-ét. Ez a híd rendkívül fontos a Golf története szempontjából. A Golf mindig is ennek az eredeti modellnek a továbbfejlesztése maradt. Ez a Golf különlegessége, és ezért jár az elismerés Herbert Schäfernek.” Az olyan technológiák, mint a vezérelt katalizátor, az ABS és az összkerékhajtás a Golf II-ben debütáltak. 1983 és 1991 között összesen 6,3 millió Golf II-es autó készült.
![Image](./@@poi.imageproxy/34f2b1205ea54a1390660eaa0b950319/293e395e-5ba3-4b0a-a39a-e751836f2d97.jpeg)
Golf III – Első a biztonság. 1991 augusztusától a Volkswagen a biztonság új korszakát indította el a Golf III-mal. Ez volt a termékcsalád első frontlégzsákos modellje 1992-től, és a karosszériatervezés terén elért nagy előrelépés az ütközési tulajdonságok jelentős javulását is eredményezte. A termékcsalád számos további mérföldköve az 1997-ig 4,8 millió alkalommal készült Golf III-hoz köthető: például az első hathengeres motor (VR6), a sebességtartó rendszer és az első oldallégzsákok. A Golf most először volt elérhető kombi modellként is.
![Image](./@@poi.imageproxy/8013204cbeaa43aa8d6954fdd93059f4/d6fe82b1-5c43-477f-9fa3-eefc1e19cbad.jpeg)
Golf IV – A stílusikon. Az 1997-ben bemutatott Golf IV-et ma stílusikonnak tartják – ami kétségtelenül annak is köszönhető, hogy továbbvitte az 1974-es Golf I tiszta dizájnját és a termékvonal feltűnő C-oszlop-kialakítását. A Golf IV-el a Volkswagen új minőségi színvonalat ért el a szegmensen belül. Ezzel párhuzamosan az ESP debütálása is hozzájárult ahhoz, hogy a biztonság a tömegek számára is elérhetővé váljon. 2002-ben a Volkswagen bemutatta az eddigi legsportosabb Golfot a negyedik generáció alapján: az R32-est 250 km/h végsebességgel. 2003-ban ez volt az első Volkswagen, amely közvetlen kapcsolású sebességváltót (DSG) kapott. A Golf IV-et még ugyanabban az évben lecserélték, miután 4,9 millió darabot gyártottak belőle.
![Image](./@@poi.imageproxy/a7c254804c8040d093ff434396a37d85/04989f9d-f3f0-447a-bb48-7d4c41bbaa29.jpeg)
Golf V –Az osztályhatárok eltörlése. Kiemelkedő kényelmével az ötödik Golf – amelyet 2003-ban dobtak piacra – mérföldekkel megelőzött sok versenyzőt a felső középkategóriában. Ugyanez igaz volt a minőségre is. A lézerrel hegesztett test stabilitását hangsúlyozó érték, a torziós merevség 35 százalékkal növekedett. Először volt az utastérben akár nyolc légzsák. Emellett a 2008-ig 3,4 millió példányban gyártott Golf V új, négylengőkaros hátsó felfüggesztéssel, bixenon fényszórókkal és az első 7 sebességes DSG-vel nyűgözött le.
![Image](./@@poi.imageproxy/9ec592052a234a1dad26c43513635dc3/4d426b50-39d5-4bc5-9b73-d7e256c52e66.jpeg)
Golf VI – High-tech kompakt osztály. 2012. július végére mindössze négy év alatt további 3,6 millió Golfot gyártottak a 2008-ban bemutatott hatodik generáció alapján. A biztonság pedig ismét nagyot ugrott előre: a most is lézerhegesztett karosszéria olyan merev volt, hogy az Euro NCAP töréstesztjén a maximum öt csillagot érte el. Az olyan új technológiák, mint a Light Assist (fejlett távolsági fényvezérlés), a Park Assist, a Hill Start Assist és az adaptív futóművezérlés (DCC) a 2009-es „Év Autóját” korának egyik legfejlettebb kompakt autójává tették.
![Image](./@@poi.imageproxy/d1a281c5fcd64546bc9cc0e603c9ce4b/76e89ffb-05a4-48a6-ab9e-e094873c5fcc.jpeg)
Golf VII – Alacsonyabb súly, alacsonyabb fogyasztás. A Volkswagen 2012 szeptemberében ünnepelte a hetedik Golf világpremierjét. Súlya akár 100 kg-mal is csökkent elődjéhez képest, ami azt jelentette, hogy az üzemanyag-fogyasztás is akár 23 százalékkal mérséklődött. Az olyan új technológiák, mint az automatikus ütközés utáni fékrendszer, az adaptív sebességtartó automatika és a városi vészfékező rendszert is magában foglaló Front Assist egészítették ki az asszisztensrendszerek sorát. 2014-ben a Volkswagen az új e-Golffal az elektromobilitás korába lépett. 2019-ig összesen 6,3 millió Golf VII-et gyártottak.
![Image](./@@poi.imageproxy/f5a7345a582c48e0b38a00f73db7c714/28e350b8-17a0-4805-ba27-c317a512883b.jpeg)
Golf VIII – A progresszív modern éra. A Volkswagen 2019 októberében mutatta be a Golf VIII-at. Új enyhe és plug-in hibrid hajtásaival felvillanyozta a kompakt osztályt. Az első kompakt autók egyikeként pedig a Travel Assist-tal segítette a vezetést. Még a belépőszintű változat is olyan funkciókkal rendelkezik, mint a Lane Assist, a Front Assist, a LED-es fényszórók, a LED-es hátsó lámpacsoportok és az automatikus légkondicionáló az utastérben. Az opcionális DCC adaptív futóművezérlővel és a járműdinamika-menedzsmenttel kombinálva a Golf VIII ebben az osztályban is példátlan terjedelmet ér el a kényelem-dinamika skálán. Eddig több mint egymillió darabot adtak el belőle.
Most – 2024-ben – elérkezett a nyolcadik generáció új evolúciós szakasza. Az új Golf új generációs infotainment rendszerével, intuitívabb kezelési koncepciójával, élesebb elülső és hátsó kialakításával, valamint hatékony hajtásrendszerével nyűgöz le. Ide tartoznak a hálózatról tölthető hibrid hajtások, amelyek hatótávolsága jelentősen meghaladta a 100 kilométert. A világító Volkswagen logó is először díszíti a Golf elejét. Emellett a hangvezérléssel ellátott új Golf és a mesterséges intelligencia alapú chatbot, a ChatGPT ismét a tömegek számára teszi elérhetővé a technikai újításokat.
Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!