1. Hírek
  2. Ég veled, Passat Limousine!
Aktuális autószalon-információk

Ég veled, Passat Limousine!

Véget ért egy hosszú és dicső korszak: a Volkswagen idén leállította a Passat Limousine gyártását. A Lukács és Tamás-nál átadtuk a világ legsikeresebb középkategóriás modelljének utolsó lépcsős hátú példányát – ráadásul egy „rajongónak”, Mondok Károlynak, a Signal Telefontechnika Kft. műszaki vezetőjének.

Az utolsó Passat Limousine Open Corner

Ennek apropójából érdemes röviden kitekinteni a modell történetére, de egy villáminterjú is készült régi, kedves ügyfelünkkel, aki új autóját Marx Károly kollégánktól vette át.

A Volkswagen a Passat első generációját 1973-ban mutatta be, rögtön két különböző – 2- és 4-ajtós ferdehátú – változatban, 55-85 lóerős motorokkal. Az autó az Audi 80 technikájára épült, Giorgetto Giugiaro tervei alapján. A kombi karosszéria egy évre rá jelent meg.

A most kifutott limuzin forma a B2-es, második generációs Passattal jelent meg, az akkori szokás szerint külön névvel: Santana. (Ilyen pár volt egyébként a Polo-Derby és a Golf-Jetta is.)

A B5-ös generációt akár 4.0 literes, W8-as motorral is választhatták az ügyfelek, 2008-ban pedig megjelent a sportos, 4 ajtós kupé változat, a Passat CC – ennek a szellemi örököse az Arteon.

A világon Európától Kínán és Ausztrálián át Amerikáig aztán számtalan néven (Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar vagy Carat) volt elérhető, míg végül a 8. generációval a négyajtós verziót 2022-ben nyugdíjba küldte a márka.

A világszerte több, mint 30 millió példányban elkelt modell története azonban itt nem ér véget: a hatalmas csomagterű Variant továbbra is rendelhető, ráadásul jövőre érkezik a Volkswagen első teljesen elektromos limuzinja, az ID. AERO – először a kínai piacra.

Image

Rövid interjúnk Mondok Károly úrral

Lukács és Tamás:
Mikor döntött úgy, hogy a Passat limuzin modelljét választja céges autónak?

Mondok Károly:
Nem titok, hogy már van tapasztalatom, hiszen 2006-ban ültem be életem első Passatjába. Vagyis a tavalyi döntésem – amikor ezt az autót megrendeltem – szinte magától jött.

LTV:
Ha még emlékszik, akkor árulja el nekünk, annak idején miért e modell mellett tette le voksát?

M.K.:
Mint felelős vezető – a cégben és az utakon is – természetesen széles körűen felmértem a piacot, így lett végül a Passat a befutó. Korábban más márkákkal jártam, de mindent összevetve végül mellette szólt a modell régre visszanyúló története, köztudott megbízhatósága és nem utolsó sorban elegáns megjelenése is. Ráadásul a rövid- és hosszú távú költségeket figyelembe véve is versenyképes ajánlatot kaptam.

LTV:
Végül a rideg számok: hányadik Passat limuzinjába ülhetett be most? És mi lesz ezután?

M.K.:
A már említett 2006-os autó után még 3-szor döntöttem úgy, hogy ennél a modellnél maradok. A legszebb Mária napi ajándék volt számomra, és örülök hogy ezen a napon vehettem át a kocsit. És hogy mit hoz a jövő? Biztosan találkozunk még! 

LTV:
Köszönjük az interjút, sok boldogságot kívánunk és még több balesetmentes kilométert legújabb limuzin Passatjához!

Image
Image

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.