1. Hírek
  2. Golf VIII GTI
Újdonság a kínálatban

Golf VIII GTI

Hamarosan konfigurálható és rendelhető az új Golf GTI

Golf GTI Open Corner

Változatok:

Golf GTI 2,0 l TSI OPF 180 kW (245 LE) 7 fokozatú DSG

Golf GTI "Clubsport" 2,0 l 221 kW (300 LE) 7 fokozatú DSG

Tovább gyorsul az új, nyolcadik generációs Golf: a GTI2, GTE3 és a GTD4 után a sportos Golf modellek újabb különlegességét mutatja be a Volkswagen.

Az új Golf GTI Clubsport megjelenésével a márka a nagyteljesítményű GTI-modellek hagyományait folytatja, az első Golf GTI Clubsport még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a piacra. Az új Golf GTI Clubsport formájában most olyan modern kompakt-sportautó követi, amely nem csupán kiemelkedő motorteljesítményével, hanem a menetdinamikai képességek immár új szintjével is meggyőzőnek bizonyul.

 

Az új Golf GTI Clubsport világpremierjével írja a Golf nagysikerű történetének következő fejezetét a Volkswagen. A 221 kW (300 LE) teljesítményű Clubsport a Golf GTI nyolcadik generációjának új csúcsmodellje. Továbbfejlesztett turbófeltöltésű motorjával, újdonságként teljes mértékben hálózatba kapcsolt futóművével, valamint a legendás Nordschleife pályaszakaszra első ízben kidolgozott „Nürburgring” menetprofiljával a Golf GTI Clubsport a menetdinamikai képességek terén mérföldkőnek számít az elsőkerékhajtású sportautók körében.

Kiemelkedő menetdinamikai képességek – A Golf GTI Clubsport számos részletében fejlődött. Ezek közé tartozik a még agilisabb, immár 221 kW (300 LE) teljesítmény és 400 newtonméter maximális forgatónyomaték jellemezte, turbófeltöltésű motor (EA888 evo4), valamint az új Menetdinamika-menedzsmenttel (Vehicle Dynamics Manager) ellátott sportfutómű. Már az új Golf GTI modellekben is új Menetdinamika-menedzsment (Vehicle Dynamics Manager) kapcsolja hálózatba az Elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) szabályzását és az extrafelszerelésként rendelhető Elektronikus futómű-szabályzás (DCC) oldalirányú dinamikus komponenseit, önmagában is jól érzékelhető előnyökkel szolgálva a menetteljesítmények terén. Az új Golf GTI Clubsport első ízben – az alapkiviteléhez tartozó – elektromechanikus első differenciálzárat is integrálja a Menetdinamika-menedzsment hálózatába.

Karsten Schebsdat, a Volkswagen menetdinamikai, kormány- és szabályzórendszerek részlegének vezetője kiemelte: „Összes menetdinamikai rendszere hálózatba kapcsolásával az új Golf GTI Clubsport még semlegesebben és pontosabban irányítható, mint a klasszikus Golf GTI. A legendás Nordschleife számára egy új ’Nürburgring’ menetprofilt is programoztunk, amely kifejezetten erre a versenypályára hangolja az új Golf GTI Clubsport futóműkomponenseit.”

Vérbeli Clubsport – Már az első pillantásra jól érzékelhető, hogy az új Golf GTI Clubsport a versenypályán érzi igazán otthon magát. Egyéni orrkialakítása meglehetősen markáns, a lökhárító lefelé gyakorlatilag nyitott hatást kelt, csupán a GTI-modellekre oly jellemző, méhsejtmintázatú hűtőrács és a megnövelt aerodinamikai szárnyidomok (Wing) állnak ellen a légáramlásnak. Hátul a kétrészes tetőlégterelő tűnik fel, amelyet egyedi ismertetőjegyként csak a Golf GTI Clubsport hordoz. Az első légterelő és a hátsó szárny azonban jóval több puszta dizájn-stíluselemnél, jelentősen fokozzák ugyanis a sportautó leszorítóerejét. A Golf GTI Clubsport alapfelszerelésként 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül ki a wolfsburgi gyárból. Mindezeken túl speciális diffúzorelem, tíz milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszéria és szélesített oldalsó küszöbborítások gondoskodnak sportos összhatásról. Ugyancsak újak a sportkipufogó-rendszer a jobb és bal oldalon feltűnő, az eddigi kerek helyett immár ovális kipufogóvégcsövei.

Számos GTI-specifikus megoldás teszi egyedivé a belteret is. Ezek között említhetők például az ArtVelours kárpitozású, s a gyors kanyaríveken is határozott tartást nyújtó csúcs-sportülések vagy épp az alapkivitelhez tartozó, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) kapcsolóbillentyűivel kiegészített, a markolatain perforált bőrrel borított sportkormány. Az exkluzív utasteret alumíniumhatású pedálok és más igényes részletmegoldások teszik teljessé.

Rövid visszatekintés – Új Golf GTI Clubsport modelljével a Volkswagen a nagyteljesítményű GTI hagyományait folytatja, az első Golf GTI Clubsport5 még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a piacra. Az első Clubsport-sorozat 195 kW (265 LE), a Boost-funkcióval pedig átmenetileg 213 kW (290 LE) teljesítményt produkált. Még ugyanabban az évben, immár folyamatosan rendelkezésre álló 228 kW (310 LE) maximális teljesítménnyel követte a mindössze 400 darabra korlátozott Golf GTI Clubsport S5. Benjamin Leuchter profi versenyző 2016 májusában az elsőkerékhajtású gépkocsik új körrekordját állította fel a Nürburgring Nordschleife-szakaszán a GTI Clubsport S volánja mögött – körideje 07:49:21 perc.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.