Lukács és Tamás Hírek

Álmai autóját keresi? Akkor jó helyen jár a Volkswagennél. Válasszon azonnal elvihető, új autóink közül vagy állítsa össze a kívánt modellt elképzelései szerint.

  1. Hírek
  2. Az ID.4 és ID.5 frissítése: új, intuitív infotainment rendszer, erősebb és hatékonyabb meghajtás
2023.10.16.
Újdonság a Volkswagentől

Az ID.4 és ID.5 frissítése: új, intuitív infotainment rendszer, erősebb és hatékonyabb meghajtás

Hamarosan indul a továbbfejlesztett ID.4 és ID.5 modellek előértékesítése. A két elektromos modellt mostantól vadonatúj generációs infotainment rendszerrel és szoftverrel kínálják. Ezenkívül minden Pro és GTX verzió új meghajtórendszerrel rendelkezik.

ID.4 és ID.5 frissítés

A nagy ID.7-nél először bevezetett nagy hatásfokú hajtáslánc lényegesen jobb teljesítményt és alacsonyabb energiafogyasztást biztosít. Az ID.4, mint sokoldalú elektromos SUV kombinált WLTP hatótávolsága akár 550 kilométerre nő az új elektromos hajtásnak köszönhetően. A tágas ID.5 SUV-kupé akár 556 kilométer hatótávolságú lesz egyetlen akkumulátortöltéssel. A Volkswagen az optimalizált modelleket ugyanazon az alapáron kínálja, mint elődeiket, az ID.4 és ID.5 ár-teljesítmény aránya így jelentősen javult.

Imelda Labbé, a Volkswagen márka igazgatótanácsának értékesítésért, marketingért és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagja így nyilatkozott: „Ügyfeleink kivételes műszaki teljesítményre számíthatnak az új ID.4 és ID.5 modelleknél. A szoftver és az infotainment rendszer a lehető legkorszerűbb. Ezen kívül számos vezetéstámogató rendszer áll rendelkezésre, amelyek nem hagynak kívánnivalót maguk után. A továbbfejlesztett ID.4 és ID.5 modellek új technológiáikkal, valamint a vezetés, a kényelem és a tágasság egyensúlyával a szegmens élén állnak.”

Image

A használat még intuitívabb. A Volkswagen jelentősen javította az ID.4 és ID.5 műszerfalának kialakítását, ahol a hangsúly az intuitív működésen volt. Ennek fényében mindkét termékcsalád vadonatúj, legújabb generációs szoftvert kapott, amely sokkal gyorsabb és több funkciót kínál. Ezen kívül mindkét modellt új alapkivitelű infotainment rendszerrel látták el, amelynek képernyőátlója 32,8 centiméterre (nőtt. Az infotainment rendszer lenyűgöz teljesen új menüstruktúrájával, míg a Digital Cockpit (digitális műszerek alapfelszereltségként) és az opcionális kiterjesztett valóság head-up kijelző is tovább fejlődött. A légkondicionáló és a hangerőszabályzó érintéses csúszkái most már világítanak és a többfunkciós kormánykerék is új működési logikával rendelkezik. Továbbá a Volkswagen eltávolította és leválasztotta a vezetési mód választót a Digital Cockpit-ről , ami kormányoszlop kapcsolóként született újjá – az ID.7-hez hasonlóan. Ez biztosít helyet a nagyobb infotainment kijelzőnek. Az ID.4 és ID.5 kezelését könnyíti meg az új IDA hangsegéd, amely a korábbinál pontosabban reagál a természetes hangutasításokra, és új funkciókat is kínál, beleértve a felhőalapú időjárási információkat, valamint a sportesemények vagy a részvénypiaci árak állapotát, amelyek az IDA-n keresztül kérdezhetők le. A Volkswagen emellett mindkét modellhez új prémium hangrendszert kínál a Harman Kardontól, 480 watt zenei kimenettel és 10 hangszóróval (középső hangsugárzóval és mélynyomóval).

Image

75 százalék extra nyomaték. A (nettó) 77 kWh-s akkumulátorral rendelkező összes ID.4 és ID.5 modell legfontosabb új technológiai jellemzője a nagyobb hatásfokú hajtás. A hátsó tengelyen található új elektromotornak és az új generációs akkumulátornak köszönhetően sikerült csökkenteni az energiafogyasztást, ugyanakkor növelni a teljesítményt. A hátsókerék-hajtású ID.4 Pro és ID.5 Pro modellekben immár 210 kW-os (286 LE) elektromotort használnak – ez 60 kW-tal magasabb, mint az elődökben. Az erőleadás minden helyzetben dinamikusabb, mivel a 210 kW-os hajtómotor nyomatéka 310-ről 545 Nm-re ugrott. Ez az extra 235 Nm körülbelül 75 százalékkal nagyobb nyomatéknak felel meg. Az új hátsó és egy további motorral az első tengelyen az összkerékhajtású ID.4 Pro 4MOTION 210 kW (286 LE) rendszerteljesítményt ad le – ez 15 kW-os (21 LE) növekedés.

Image

GTX modellek – 0-100 km/h 5,4 másodperc alatt. A különösen sportos és szintén összkerékhajtású ID.4 GTX és ID.5 GTX zászlóshajó modellek a jövőben 250 kW (340 LE) rendszerteljesítményt adnak majd le, ami 30 kW-os (41 LE) növekedésnek felel meg. A dinamika ezzel járó javulása egyértelműen észrevehető. Jó indikátora ennek a 0-ról 100 km/h-ra való sprint 5,4 másodperces idővel, a GTX modellek gyorsulását hat másodperc alá szorítva. A korábbiakhoz hasonlóan az ID.4 GTX és az ID.5 GTX végsebessége elektronikusan 180 km/h van korlátozva. A GTX modellekhez igazodva a Pro modellek végsebessége is 180 km/h-ra nőtt (korábban 160 km/h volt). Az ID.4 alapmodell hajtása változatlan: az ID.4 Pure maximális sebessége 160 km/h a 125 kW-os (170 LE) motorral.

Image

Energia további 178 kilométerre 10 perc alatt. Az új, 77 kWh-s akkumulátorral szerelt összes ID.4 és ID.5 modell hatótávolsága megnőtt. Két példa: az új ID.4 Pro 550 kilométeres távolságot tud megtenni (WLTP szerint) – 17 kilométerrel többet, mint az elődje; az új ID.5 Pro hatótávolsága akár 556 WLTP kilométer is lehet, ami 11 kilométeres növekedést jelent. A hátsókerék-hajtású ID.4 és ID.5 modellek a megszokott 135 kW teljesítménnyel tölthetőek. Az összkerékhajtású modellek egyenáramú töltési kapacitása 135-ről 175 kW-ra nőtt. A maximális töltési kapacitás mellett ezek az ID. változatok további 178 kilométerre elegendő energiát képesek felvenni mindössze 10 perc alatt. Az ID.4 Pure alapváltozata 52 kWh-s akkumulátorral most 110 kW helyett akár 115 kW-os töltési teljesítménnyel is elérhető.

Image

Gyorsabb töltés utazás közben. Az összes ID.4 és ID.5 modell új töltés- és hőkezelése gondoskodik arról, hogy az akkumulátor előkondicionálva legyen vezetés közben a következő egyenáramú töltés előtt. Ennek az előkondicionálásnak köszönhetően az ID.4 és ID.5 a lehető leggyorsabban látható el új energiával, különösen hosszú utakon egy vagy több töltési megállóval.

Kényelmesebb és egyben dinamikusabb. Az új hajtásrendszer kiegészítéseként a futóművet is átkonfigurálták. Ezen túlmenően a Volkswagen finomította az opcionális adaptív futóművezérlés (DCC) vezérlését is, és úgy tervezte meg a Vehicle Dynamics Managert hogy még nagyobb határok között állítható legyen a kényelem és a dinamika között.

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.