Az ID.X Performance és ID. GTI Concept bemutatóautók
Az elmúlt hetekben két, teljesítményre és sportosságra kihegyezett, teljesen elektromos koncepcióautót is bemutatott a Volkswagen.
![ID. GTI és ID.X koncepcióautók](https://www.lukacsestamas.hu/hirek/id-x-es-id-gti/@@poi.imageproxy/3e7ca6aa36044e6dac468ccf0ad2c7b2/97876723-95cd-45cb-ab04-601cec788089.png/news)
ID.X Performance
Erőteljes és sportos megjelenésű. A nemrégiben bemutatott ID.7 alapjaira épülő ID.X Performance dinamikus megjelenésével demonstrálja egyedi atletikusságát. A teljesen elektromos limuzin külseje számos sportos tulajdonsággal rendelkezik – az első elosztó és a hátsó diffúzor egyaránt karbonból készült. A mérnökök 80 milliméterrel megnövelték az orr-részt, és 60 milliméterrel csökkentették a különösen merev rugós sportfelfüggesztést. A meghajtás mellett ez is jelentősen hozzájárul a teljesítményhez és még mozgékonyabbá teszi a jármű kezelését.
A jármű 20 colos, központi csavarral ellátott, könnyűfém keréktárcsáin 265-ös méretű versenyabroncsok feszülnek. Hátul karbon szárny biztosítja a szükséges leszorítóerőt. A színezett hátsó lámpacsoportok kiemelik a nagy teljesítményű elektromos limuzin sportos megjelenését. A jármű belsejében az utasok karbon kagylóülésekben ülnek, amelyek még dinamikus vezetési stílus mellett is optimális tartást biztosítanak. A piros díszítések kiemelik a belső tér sportos jellemzőit.
Erőteljes kétmotoros hajtás 411 kW (558 LE) teljesítménnyel és boost funkcióval. Az ID.X Performance bemutatóautóban a Volkswagen kiegészítette a hátsó tengely szinkronmotorját egy további aszinkron motorral az első tengelyen, így hozva létre összkerékhajtást. Ennek a hajtástípusnak az előnyei a rövid idejű túlterhelési képesség és a különösen alacsony légellenállási veszteségek. Ez a motortípus ideális rövid távú teljesítmény leadására boost funkció formájában. A meghajtás nyomatékát a Vehicle Dynamics Manager vezérli, amely a hátsó tengely differenciálzár működését is kezeli az ID.X Performance rendszerben. A funkció vezérlése egy különálló, 17 centiméteres képernyőátlójú kijelzőn történik a középkonzolon.
A kétmotoros hajtás energiáját a meghajtó akkumulátor szolgáltatja, amely nagy folyamatos teljesítményt és rövid töltési időt tesz lehetővé akár 200 kW töltési kapacitással.
![Image](./@@poi.imageproxy/f9b9326180df4f118983fd6979144abc/ca8a1682-d31e-4a01-87cc-5b3a5ac30871.jpeg)
![Image](./@@poi.imageproxy/268508ad85d947f886349ed7b6a02e17/0268ec68-a193-439b-a798-f1763cbd6cd2.jpeg)
ID. GTI Concept
Az ID. 2all elektromos autóra épített ID. GTI Concept bemutatóautóval, mely az első, 1976-os Golf GTI szellemi örököse, a Volkswagen az IAA Mobility-n mutatja be először, hogyan kerül át a GTI címke az elektromos mobilitás korába. A moduláris elektromos hajtású (MEB) platformra épülő jármű szériaváltozata a tervek szerint 2027-ben jelenik meg az utakon. „A vezetési élmény és a mindennapi használhatóság tökéletes kombinációja – ezt jelenti a három betűs GTI évtizedek óta” – mondja Schäfer. Az ID. GTI Concept-tel a GTI DNS-t az elektromos korszakba visszük. Továbbra is sportos, ikonikus, technológiailag progresszív és hozzáférhető, de most a holnap világának új értelmezésével: elektromos, teljes konnektivitású és rendkívül érzelmes. Tökéletesen illeszkedik a vezetési élmény és a fenntarthatóság. Ez azt jelenti, hogy a GTI-nek van jövője – márkánk és a rajongók számára egyaránt. Egy Volkswagen sportautó az elektromos korszaknak, amely alkalmas a mindennapi vezetésre: 100 százalék elektromos – 100 százalék érzelem.”
![Image](./@@poi.imageproxy/9d109de57948430fb429f436c200279c/50bb52e8-01f5-492e-8279-4d93553c417c.jpeg)
![Image](./@@poi.imageproxy/9d9732d1dde84ba3b0134dbb60db3347/5ae4b036-afc5-4eaa-bd00-64882982423d.jpeg)
Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!