Lukács és Tamás Hírek

Álmai autóját keresi? Akkor jó helyen jár a Volkswagennél. Válasszon azonnal elvihető, új autóink közül vagy állítsa össze a kívánt modellt elképzelései szerint.

  1. Hírek
  2. ID. XTREME és ID.5 GTX Xcite
2022.09.16.
Újdonság a Volkswagentól

ID. XTREME és ID.5 GTX Xcite

Új elektromos koncepcióautók városi vagányoknak és az off-roadozás szerelmeseinek.

A Volkswagen ID. XTREME és ID.5 GTX “Xcite” koncepcióautók

Két elektromos koncepcióautót is bemutatott a Volkswagen a napokban a svájci Locarnoban tartott ID. Találkozón: az ID.4 GTX-en alapuló ID. EXTREME-et és az ID.5 GTX-re épülő "Xcite"-ot.

Az ID. EXTREME

Felvillanyozó meglepetés az ID. Találkozón, Locarnóban: A Volkswagen itt mutatta be az ID. EXTREME-et, egy kivételes terepjáró koncepcióautót, amely lelkes visszhangot váltott ki az elektromos mobilitás rajongói között az eseményen. A teljesen elektromos, összkerékhajtású koncepcióautó az ID.4 GTX-re épül, egyesítve a modern SUV-ok erősségeit a masszív terepjárók által megtestesített kalandérzettel.

A Volkswagen ID. XTREME egyet jelent az érzelmekkel és a kalandvággyal. A koncepcióautót Andreas Reckewerth, a MEB járműcsoport igazgatójának csapata alkotta meg a Volkswagen Fejlesztési Osztályán. „A moduláris elektromos hajtásmátrix (MEB) óriási technikai potenciált rejt magában” – mondja Silke Bagschik, a MEB termékcsalád vezetője. „Sok ügyfelünk számára a járművek sokkal többet jelentenek, mint egy közlekedési eszköz. Az XTREME-mel új teljesítményszintre emeljük az elektromobilitást.” A projekt eredménye egy egyedülálló terepjáró lett, amely masszív megjelenésével és kiemelkedő teljesítményével nyűgöz le. A hátsó tengely nagyteljesítményű meghajtása és a hajtásvezérlő egység szoftverének átprogramozása 65 kW-tal 285 kW-ra (389 LE-re) – vagyis körülbelül 30 százalékkal – növeli a koncepcióautó rendszerteljesítményét a GTX-hez képest. „Az XTREME-et a Volkswagen-rajongók készítették Locarnóban Volkswagen-rajongóknak. Nagyon várjuk, hogy megtudjuk, hogyan reagálnak az elektromobilitás hívei a járműre. A közösségünk visszajelzései alapján döntjük el, hogyan tovább a projekttel.” – teszi hozzá Silke Bagschik.

A VW ID. XTREME külseje is mutatja, hogy a jármű készen áll minden off-road kalandra. A megemelt rally futómű, a 18 colos terepkerekek, a módosított ütközőelemek új első lökhárítóval és az 50 mm-rel szélesebb, 3D nyomtatással gyártott szárnyak együttesen hiteles terepjáró megjelenést kölcsönöznek a koncepciójárműnek. A kiegészítő LED-lámpákkal ellátott tetőléc és a teljesen zárt alumínium alváz is a burkolt utaktól távoli kirándulásokhoz készíti fel az elektromos összkerékhajtású járművet.

Az XTREME akusztikailag is kínál valami különlegeset: a vezetési hangot a Volkswagen Design-nal együtt fejlesztették ki, kifejezetten a koncepciójármű számára, és a kerékházban található hanggenerátoron keresztül adják ki a külvilágba. Az utastérben a koncepcióautó különféle jellemzőkkel nyűgöz le, köztük számos Alcantara betéttel, megújult ülésekkel és hangsúlyos, narancssárga elemekkel. Mondanunk sem kell, hogy az XTREME fenntartható: a gyártási fejlesztésben már nem használt tesztjárművet és egy használt 82 kWh-s akkumulátort vettek alapul a koncepciójárműhöz.

A Volkswagen először a locarnói Treffen mutatta be a nagyközönségnek az XTREME-t. Az elektromos mobilitás hívei által szervezett rendezvény idén második alkalommal került megrendezésre, és a Wörthi-tónál (Ausztria) megrendezett GTI találkozó mintájára az elektromos mobilitás zöld és fenntartható eseményévé válhat. Idén szeptember 6. és 10. között találkoztak a rajongók egész Európából a Lago Maggiore partján, hogy megosszák egymással tapasztalataikat az elektromos mobilitásról.

A Drivers Club magántagjai által kezdeményezett és szervezett találkozót a Volkswagen is támogatta a „way to ZERO” iránti elkötelezettsége részeként. A rendezvényen a cég szakértőivel együtt a Volkswagen Drivers Club csapata is részt vett, hogy betekintést nyújtsanak a fenntartható mobilitás területén zajló aktuális fejleményekbe. Az XTREME mellett a Volkswagen a család más modelljeit is bemutatta Locarnóban.

Image
Image

Az ID.5 „Xcite”

A Volkswagen az ID. Találkozón mutatta be először a nagyközönségnek a ID.5 GTX „Xcite”-ot. Ez a jármű egy egyedülálló termék, amelyet a Volkswagen három szászországi telephelyén, Zwickauban, Drezdában és Chemnitzben dolgozó gyakornokok alkottak meg. Egy éven át dolgozott a projekten 14 kezdő szakember a legjobbak közül, hogy szakértői felügyelet mellett, jelentős kreativitással és felelősséggel demonstrálják képességeiket – az első dizájntól a karosszéria és fényezés átalakításán át a műszaki üzembe helyezésig. A fenntarthatóság mellett, amelyet a belső vegán bőr tükröz, az idei projekt fő hangsúlya a holisztikus mobilitáson volt. A ID.5 GTX „Xcite” fedélzetén már van egy elektromos gördeszka az utolsó néhány méterre a vezető úti céljáig. 2014 óta ez a nyolcadik ilyen jellegű projekt.

Robert Janssen, a Volkswagen Sachsen GmbH igazgatótanácsának technológiáért és logisztikáért felelős elnöke: „Egy igazi szász, teljesen elektromos autó: a ID.5 GTX „Xcite”-tal a fiatalok megmutatták, mire képesek műszaki tudásukkal és autók iránti szenvedélyükkel. Elődeihez hasonlóan ez a bemutatóautó is a Volkswagen Sachsen magas színvonalú képzésének és magas szintű szakértelmének szimbóluma.

Jens Rothe, a Volkswagen Sachsen Általános Üzemi Tanácsának elnöke: „Az „Xcite” igazán figyelemfelkeltő. Az egész csapat dicséretet érdemel. A projekt lenyűgözően demonstrálja a fiatal szakemberek képességeit. A szászországi Volkswagennél jelenleg 573 gyakornok és fiatal tanul duális képzésen. Számunkra a magas színvonalú képzés nemcsak szükséges, hanem társadalmi felelősségvállalásunk része is.”

Duncan Loibl, az automatizálási elektronika 19 éves elektrotechnikusa: „Számomra ez a projekt valóban valami egészen különleges volt: csapatként dolgoztunk együtt egy cél elérése érdekében, számos különböző tudományágat kombináltunk, és valós körülmények között dolgoztunk, mint pl. költségvetés, tervezés és végrehajtás. A Covid és az átmeneti szállítási szűk keresztmetszetek következtében csapatként számos akadályt kellett leküzdenünk. Annál büszkébbek vagyunk autónkra és a megszerzett tudásunkra. Hálás vagyok ezért az élményért és a lehetőségért, hogy részt vehettem a ID.5 GTX „Xcite” projektben.”

A tanulók mesterteljesítménye: a Volkswagen Sachsen éves bemutatóautója

Az „Xcite“ koncepcióautó a szabványos ID.5 GTX-re épül, 82 kWh-s akkumulátorral és 180 km/h végsebességgel. A gyakornokok ezt az autót formálták át fiatal látásmódjukkal. A projekt megtervezéséhez és megvalósításához is hozzájárultak mechanikai, karosszéria- és festési ismereteikkel. A koncepcióautó precíz tervezésen és intenzív kapcsolattartáson alapult, a fiatalok saját felelősségükre dolgoztak.

A külső változtatások a karosszérián végzett átfogó munkát foglaltak magukban. Módosították a kerékházakat, kiszélesítették a küszöböket, és átalakították az első és a hátsó sárvédőket. Az autó a Lamborghini és a Volkswagen festékcsalád matt és fényes fényezését ötvözi. Az egyedileg gyártott, 22 colos kovácsolt alumínium keréktárcsák porszórt bevonatúak, és lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek.

A belső térben Alcantarát és vegán bőrt is használtak, mintegy fenntarthatósági kinyilatkoztatásként. Korszerűsítették a műszerfalat, a kormánykereket, az ajtókárpitokat és a tetőborítást. Az ülések önmagukban is vonzzák a szemet. A bőrművesek teljes, folyamatos mintát alakítottak ki az ID méhsejtből. Ezt hímezték az ülések középső részeire és az ajtókárpitokra. Az elülső fejtámlákra a projekt logóját hímezték. Ez az ID logót és a 8-as számot kombinálja, amely az eddig befejezett projektek számát szimbolizálja.

Az autóba a projektcsapat a Gladen, a Musway és a Bang & Olufsen berendezéseivel tervezett digitális hangrendszert, 10 erősítővel, mélynyomóval és 2000 watt összteljesítménnyel. A csomagtartóban is van mit kiemelni: a Teamgee H5 elektromos gördeszka tökéletes társ az utolsó néhány méteren a parkolótól a vezető úticéljáig.

A 2020-as Covid év kivételével a három szászországi telephelyről érkezett gyakornokok 2014 óta minden évben átalakítottak egy Zwickauban gyártott autót. A fiatal nők és férfiak saját felelősségükre készítették el a bemutatóautót az elvi tervezéstől a megvalósításig, öt tapasztalt projektmentor támogatásával. Az idei projektben dolgozó 14 fiatal szakmunkástanuló képzésének második és harmadik évében jár építőipari szerelőként, bevonattechnikai folyamattechnikusként, járműfényezési technikusként, gépjárműmechatronikai technikusként, automatizálási elektrotechnikusként, raktári logisztikai operátorként és mechatronikai technikusként.

Mivel a zwickaui járműgyár kizárólag teljesen elektromos modelleket gyárt, a svájci, 2021 óta privát szervezésben megrendezett ID. találkozón tartja a teljesen elektromos koncepcióautóinak fő bemutatóját. A Találkozón bemutatott első autó egy ID.3 volt, 2021-ben.

Image
Image

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.