Lukács és Tamás Hírek

Álmai autóját keresi? Akkor jó helyen jár a Volkswagennél. Válasszon azonnal elvihető, új autóink közül vagy állítsa össze a kívánt modellt elképzelései szerint.

  1. Hírek
  2. Volkswagen koncepcióautók – 2. rész: fókuszban a teljesítmény
2022.12.21.
Innováció

Volkswagen koncepcióautók – 2. rész: fókuszban a teljesítmény

Ha Amerikáról van szó, sokunknak az extrém teljesítményű autók, a feltűnő megoldások jutnak eszébe. A Volkswagen of America az idei Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show®-n, a nevadai Las Vegasban mutatta be SUV modelljeire épített kaland-koncepcióit, valamint teljesítmény-koncepcióit és történelmi nagyteljesítményű modelljeit.

Volkswagen koncepcióautók – 2. rész: fókuszban a teljesítmény

Két részes cikksorozatunk első fejezetében a teljesítményt középpontba állító koncepcióautókat mutatjuk be.

Image

GTI Accessories koncepció


A Volkswagen rajongói előtt tisztelgő GTI koncepció vegyes szemlélettel közelíti meg a személyre szabást. 

A 2022-es, hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt Volkswagen GTI SE-re épülő koncepció Oettinger karosszériaelemekkel – első-hátsó sárvédővel és hátsó légterelővel –, valamint 20 colos, fényes-fekete többküllős kerekekkel és 245/30R20-as nagyteljesítményű gumikkal operál. A fékezést elöl nyolcdugattyús féknyergek és 14,6 hüvelykes szellőzőfuratokkal ellátott tárcsák segítik. A jármű süllyesztést is kapott a H&R Street Performance lengészcsillapítókkal. A sportos Golf platform praktikus oldalát egy színben passzoló tetőbox képviseli. A Volkswagen tartozékok további válogatott elemei közé tartoznak a GTI dinamikus felnikupakok, a dinamikus irányjelzők, a fekete Bumperdillo hátsó lökhárító-védelem, a továbbfejlesztett visszapillantó tükör Homelink Connect® rendszerrel, a Monster Mats egész évszakban használható padlószőnyegek, a nagy teherbírású csomagtérburkolat CarGo blokkokkal és a vészhelyzeti háromszög.

2004 Golf R32


Húsz évvel ezelőtt a Volkswagen Golf R32 viharos gyorsasággal meghódította a világot. Az elsőként Európában bemutatott Mk4 Golf R32-t keskeny hengerszögű VR6-os motorja, hatfokozatú manuális váltója, 4Motion® összkerékhajtása és jellegzetes kipufogóhangja egy igazán egyedülálló teljesítményű ferdehátúvá tette.

Image

2004-ben egy Amerikának szánt szériát is legyártottak, mellyel valamivel több, mint 5000 darab egyedülálló teljesítményű ferdehátú került az Államokba.

A kétajtós R32 különleges háromrácsos első lökhárítóval, oldalsó szoknyákkal, hátsó légterelővel és speciális, kétoldali kipufogót magába foglaló hátsó lökhárítóval rendelkezik. 18 hüvelykes többküllős kerekeken gurul, 225/40R18 nagyteljesítményű nyári gumikkal és 13,1 hüvelykes első, illetve 10,1 hüvelykes hátsó szellőztetett tárcsafékekkel. Mindössze négy színben volt elérhető: Black Magic, Deep Blue, Reflex Silver és Tornado Red. A belső tér tükrözte a forró ferdehátú kiemelkedő teljesítményét. A beépített fejtámlákkal és magas oldaltámaszokkal ellátott sportüléseket, a sportkormányt és az alumínium belső díszítéseket mind „R” logó látták el.

Image

2022 Golf R


Míg a korábbi Golf R modelleket széles körben a megvásárolható legjobb hot hatch-nek tartották, az Mk8 verzió tovább emelte a tétet. Az újratervezett 2022-es Golf R tovább fejlődött a rejtett teljesítményben úttörő 2004-es modell örököseként. 

Majdnem két évtizeddel később a Volkswagen teljesítményközpontú Golfjának ötödik iterációja új, verseny inspirálta tartalommal és prémium funkciókkal érdemelte ki glóriáját.

A 320 lóerős teljesítményt és 420 Nm nyomatékot biztosító, következő generációs EA888 evo4 TSI® motor a 2022-es Golf R-ben akár hatfokozatú kézi vagy 7 sebességes DSG® sebességváltóval is párosítható. Az új modellév új járműdinamikai beállításokat és nyomatékvektoros összkerékhajtást, valamint fejlett dinamikus sebességtartó automatikát és új vezetési módokat hozott a kezelhetőség javítása érdekében. A Golf R 19 hüvelykes, fekete, alumínium ötvözet keréktárcsáit 235/35-ös nyári nagyteljesítményű gumiabroncsokkal burkolták, az autót szellőztetett, 14,1 hüvelykes első, illetve 12,2 hüvelykes hátsó tárcsafékek lassítják. A kiállított VW Accessories R-specifikus MonsterMats egész évszakos szőnyeggel, HomeLink Connect funkciós, keret nélküli visszapillantó tükörrel és Bumperdillo hátsó lökhárítóvédővel volt látható.

Golf A59 prototípus


Az 1993-as Rallye Golf 3 A59 prototípust azért hozták létre, hogy biztosítsák az 1994-es FIA rali-világbajnokságban való részvételt, amihez a homologizációs előírások szerint a gyártóknak 2500 darabos, utcai használatra legalizált szériát kellett létrehozniuk.

Image

Ezt a prototípust a Schmidt Motorsporttal (SMS) közösen fejlesztették ki, és ha valaha gyártásba kerül, ez lett volna a harmadik generációs Golf család legnagyobb teljesítményű változata.

Ez a konkrét autó az egyetlen teljesen elkészült verzió. A motort és a hajtásláncot kifejezetten ehhez a koncepcióhoz fejlesztették ki, és bár a Golf A59 nem indult versenyeken, a motorkialakítás a 24 órás Le Mans-i versenyen osztálygyőzelmeket hozott különböző járművekben.

A Volkswagen nagy teljesítményű unikornisát egy egyedi, 2.0 literes, teljesen alumínium, turbófeltöltős négyhengeres motor mozgatta 279 lóerős teljesítménnyel és 370 Nm-es nyomatékkal, hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül, változó középső differenciálművel felszerelt négykerék-hajtással párosítva. Az első felfüggesztést Bilstein® lengéscsillapítókkal módosították a hosszabb rugóút érdekében, a lengőkar szélességét pedig 3 hüvelykkel növelték. A teljesen független hátsó felfüggesztés többlengőkaros kialakítású volt, Bilstein rugóstagokkal, és megtartotta az eredeti gyári futómű rögzítési pontokat, további pontokkal kiegészítve. 16 colos, ötküllős Speedline® SL817 motorsport kerekeken, 225/45R16-os abroncsokkal száguldott, a fékezést pedig Brembo® rendszer biztosította lyuggatott féktárcsákkal.

Szénszál és kevlár díszítette a külsejét, amely alsó légterelővel ellátott, módosított első lökhárítót, az egyedi hűtőrácsba és motorháztetőbe vágott további légbeömlőket, kiszélesített első és hátsó sárvédő íveket, markáns oldalsó szoknyákat, hátsó légterelőt és ikerkipufogóval ellátott, egyedi hátsó lökhárítót tartalmazott. Belül integrált fejtámlás, kiváló oldaltartású RECARO® A8 sportülések találkoztak a háromküllős sportkormánnyal és a beépített bukócsővel. A vezető előtt egy digitális, a motor paramétereit mutató műszerfal volt, míg a műszerfalon és a kesztyűtartóban további motor- és rallyspecifikus kezelőszervek helyezkedtek el.

Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.