Az új Touareg utolsó tesztje az Északi-sarkkör közelében
Idén a Volkswagen folytatja a milliós darabszámban eladott Touareg sikertörténetét a prémium SUV átfogó műszaki és vizuális frissítésével. A luxus SUV hátulját és elejét újratervezték, az alvázat továbbfejlesztették, így nyűgöz le a kényelem és a teljesítmény kombinációjával. A nyári világpremier előtt a Volkswagen most bemutatja csúcsmodellje frissítésének első előzetesét.
![Touareg 2024](https://www.lukacsestamas.hu/hirek/touareg-2024/@@poi.imageproxy/0f6017b591094dc0a835f2c3ae10e0b1/6d5b0e96-7ae2-4b0b-a16c-fb742e81be31.png/news)
Az álcázott, új Touareg az utolsó tesztmérföldjeit rója a svéd Lappföldön. Bár a dizájnmódosítások még egy túlméretezett QR-kód alatt rejtőznek, az álcázott prototípus képei már betekintést nyújtanak az első technikai részletekbe. Elöl például az új fejlesztésű IQ.LIGHT HD mátrixfényszórók és a közéjük integrált, szintén új LED-es fénycsík elemei láthatók.
IQ.LIGHT HD mátrix fényszóró 38 400 mikro LED-del
A HD a High Definition, azaz a nagyon nagy felbontás rövidítése. Ez alatt a rendkívül erős fénypontok tengerét értjük – összesen 38 400 mikro LED-ből. Az éjszakát nappallá változtatják, és lényegesen nagyobb fényerőt biztosítanak az úton – anélkül, hogy elvakítanák a szembejövő forgalmat. 19 200 mikro-LED található az új fényszórókban a jármű mindkét oldalán. A mátrixrendszer interaktív fényszőnyeget vetít a luxus SUV sávjába. Ez az úgynevezett "sávvilágítás" kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést, és megkönnyíti a sötétben való áthaladást keskeny építési területeken, mivel a fényszőnyeg optimálisan világítja meg a sávot.
![Image](./@@poi.imageproxy/b1f15df7872044f3ac487a4eea6dc362/07b2bd83-7779-4747-a454-65b156bd475a.png)
Megvilágított VW logó hátul. A Volkswagen első modelljeként az új Touareg hátulján megvilágított logó található. 2023 januárja óta Európában is engedélyezett a piros színben világító Volkswagen-jelvény. Korábban a ragyogó márkalogó csak olyan piacokon volt engedélyezett, mint Kína vagy az Egyesült Államok.
Új alvázgeneráció. A Volkswagen továbbfejlesztette az állandó összkerékhajtású Touareg alvázát. Többek között ma már tetőterhelés-érzékelő is megtalálható az autóban, amely az alváz elektronikájával van hálózatba kötve. Előnye a fokozott mozgékonyság, ha a tető nincs terhelve. Ha viszont tetőbox van felszerelve, az érzékelő felismeri azt, és továbbítja az információt a segédrendszereknek, például az ESC-nek. Ez növeli a Touareg menetstabilitását.
A standard acélrugós futómű és az opcionális kétkamrás légrugós futómű is új beállítást kapott, így még nagyobb határok között mozoghat a maximális kényelem és az optimális teljesítmény között.
![Image](./@@poi.imageproxy/25481401191043dfb107c33796b3fa7d/4231a32d-9f90-4bb5-a567-6b9c78479df5.png)
![Image](./@@poi.imageproxy/f47436fbd0e84a4cb9347f13a3f74c14/c0939aec-2112-4826-bc29-dd7ed6477da5.png)
Továbbfejlesztett járműbelső. A Touareg "Innovision Cockpit"-tel van felszerelve. Ez a központi érintőképernyőn (a kijelző átlója 38,1 centiméter), a többfunkciós kormányon és az analóg elemeken, például a középkonzolon található hangerőszabályzón keresztül működtethető. Az új Touareg „Innovision Cockpitje” többek között sávpontos navigációt és nagy felbontású HD térképadatokat kínál. A hangvezérlést is továbbfejlesztették. Az okostelefon „App Connecten” (Apple CarPlay, Android Auto) keresztül történő alkalmazásintegrációja immár vezeték nélkül is elérhető.
![Image](./@@poi.imageproxy/ccee6a662abe4b0fa926a18f3c48eefa/8bc48662-f606-485e-bc79-86c8c009f48f.png)
A Touareg magas minőségi szintjét tovább javították a vásárlói visszajelzéseket figyelembe véve: a kartámaszok és a középkonzol panelek puhábbak – egy plusz a kényelem terén. Az új Touareg tehát azt a célt is képviseli, hogy a Volkswagen még következetesebben igazítsa modelljeit a vásárlók igényeihez. A frissítés révén a Touareg egy jól kiegyensúlyozott SUV lett, amely a hosszú távokon és a mindennapi életben is otthon érzi magát.