Az utolsó tesztkörök: új Tiguan prémium technológiákkal és hosszú elektromos hatótávolsággal
Az utolsó tesztvezetések részeként a Volkswagen márka bemutatja jelenleg legkelendőbb modelljének első részleteit: az új Tiguan harmadik generációja többek között új fejlesztésű aktív felfüggesztésvezérlő rendszerrel és HD Mátrix fényszórókkal is elérhető lesz.
A modell a moduláris keresztmotoros platform új generációján, az MQB evo-n alapul. A hálózatról tölthető hibrid hajtással az új Tiguan akár 100 kilométeres elektromos hatótávolságot is elérhet. A világpremier ősszel lesz, a bestseller pedig 2024-ben kerül piacra.
A Tiguan évek óta a Volkswagen legkelendőbb modellje világszerte. 2007 őszi debütálása óta több mint 7,4 millióan választották ezt a SUV-t. A Volkswagen most teljesen újradefiniálja e sikeres modellt.
A Volkswagen továbbfejlesztette az új Tiguan moduláris keresztmotoros platformját. Az új generáció neve MQB evo. Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja: "A legmodernebb technológiai komponensek tökéletesen együttműködnek az MQB evo-ban: a plug-in hibrid hajtások új generációja, akár 100 kilométeres elektromos hatótávval, szegmensében valószínűleg a legjobb aktív futómű-vezérlés, a prémium belső minőség és az ugyanilyen új és intuitív infotainment rendszer azt nyújtja, amit a vezetők elvárnak a Volkswagentől.”
Néhány új funkció áttekintése
IQ.LIGHT HD mátrix fényszórók. A Tiguan az egyik első olyan jármű kategóriájában, amely opcionális HD mátrix fényszórókkal is elérhető lesz. Az IQ.LIGHT HD mátrix fényszóró-technológiát a Tiguan és a Touareg számára közösen fejlesztették ki. A „fentről le” elv alapján a középkategóriás Tiguanban ezentúl egy prémium kategóriás modell világítástechnikáját alkalmazzák.
Új kijelző- és működési koncepció. A Tiguan belső terét megújították és újratervezték. A Volkswagen az intuitív kezelés érdekében figyelembe vette az ügyfelek egyedi igényeit. Például a Tiguan új fejlesztésű műszerfallal és új infotainment rendszerrel jelenik meg a piacon. Az akár 38 centiméteres (15 hüvelykes) képátlójú képernyő egyértelműen megjeleníti a fontos funkciókat, mint például a navigációt, a zenét és a klímaberendezést, és testreszabható a gyors hozzáférés lehetőséggel. A középkonzolon található a Driving Experience Control is. A saját miniképernyővel ellátott, forgatható vezérlővel a vezetési mód, a rádió hangereje vagy a környezeti világítás színei szabályozhatóak. A kiváló minőségű anyagok, az új fejlesztésű ülések és a hatékony zajszigetelés növelik az autó értékét és a kényelmét. Különösen az új (opcionális) "akusztikus csomaggal" együtt a Tiguan prémium szintű zajkomfortot biztosít. A középkonzolok több tárolóhelyet is kínálnak.
A jövőben a Tiguan kizárólag automatizált sebességváltóval (DSG) lesz elérhető. A Volkswagen ID. modelleknél megszokott módon a sebességváltó állása mostantól a kormány jobb oldalán található kormányoszlop-kapcsoló segítségével változtatható, magától értetődő működési elvvel. A kapcsoló előre fordítva „D” állásba kerül az előrehaladáshoz és hátra az „R” állásba a hátramenethez, miközben a rögzítőfék a kapcsoló oldalának megnyomásával aktiválódik. Ezen kívül váltófülek is elérhetők a kormány mögött.
Elektronikusan vezérelt felfüggesztés a nagyobb kényelem és dinamika érdekében. Az MQB evo a kiindulópont a DCC adaptív felfüggesztés-vezérlés új generációjához: az opcionális DCC Pro-hoz kétszelepes lengéscsillapítókkal. Az új modell ezentúl alapfelszereltségként egy járműdinamikai menedzserrel is fel van szerelve – egy MQB rendszerrel, amely a jelenlegi Golf GTI-ben debütált. A rendszer vezérli az elektronikus differenciálzár (XDS) funkcióit és a vezérelt lengéscsillapítók oldaldinamikai alkatrészeit a DCC Pro-ban. A kerékspecifikus fékezési beavatkozásokat és a lengéscsillapító keménységének kerékszelektív beállítását végző Vehicle Dynamics Managernek köszönhetően a kezelési jellemzők semlegesebbek, stabilabbak, mozgékonyabbak és pontosabbak. Ez a fejlődés a fedélzeten a megnövekedett kényelem és a dinamikus kanyarodás során tapasztalható jelentősen javuló teljesítmény révén lesz észrevehető.
TDI, TSI, eTSI és eHybrid. Az MQB evo-nak köszönhetően a Tiguan különböző hajtástípusokkal lesz elérhető: turbódízel motorokkal (TDI), turbófeltöltős benzinmotorokkal (TSI), enyhe hibrid turbófeltöltős benzinmotorokkal (eTSI) és plug-in hibrid rendszerekkel (eHybrid) is kínálják majd. Az új plug-in hibrid hajtások elektromos hatótávolsága felszereltségtől függően akár 100 kilométerre is nőhet az elődökhöz képest. Ezen kívül minden eHybrid verzióban gyorsabb lesz a váltóáramú töltés, és most először lesz lehetőség az egyenáramú töltésre is alapfelszereltségként.
Prémium kategóriás ülések. A Tiguan opcionálisan ergoActive első ülésekkel is elérhető lesz. Többek között ezek az ülések pneumatikus, négy irányban állítható deréktámasszal és a háttámlákban pneumatikus, 10 kamrás nyomáspontos masszázsfunkcióval rendelkeznek – ez a jellemző a prémium kategóriás modellekben általában megtalálható. Ülésfűtéssel és szellőztetéssel is felszereltek.
Nagyobb csomagtér a Tiguanban. Az új Tiguan hossza körülbelül három centiméterrel nő. A magasság, a szélesség és a tengelytáv szinte megegyezik az elődjével. Az új generációs csomagtér-kapacitás jól mutatja, mennyire jó a helykihasználás: bár a SUV csak valamivel hosszabb, csomagtere 37 literrel 652 literre emelkedett (a hátsó ülések háttámláinak magasságáig pakolva).
Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!